|
|||
|
|||
Flyget är bokat, premiär för båtluffning..
Hejsan,
bokade flyg till Santorini igår . Avresa 12/6 och hem 28/6. Ska bli kul det här. Vet inte om det hade varit billigare att vänta med att boka flyg ? 13.000 totalt för 2st vuxna och 2 barn (11 & 15år). Hemresan var riktigt billig, knappt 2000:- för alla fyra med Norwegian air, nerresan c:a 11.000:- med SAS. Men vi vill åka snarast möjligt efter det att skolan slutat och man vet ju aldrig om det finns några flygstolar kvar då.. vågar inte chansa på det.. Mvh Johan |
|
|||
|
|||
Sv: Flyget är bokat, premiär för båtluffning..
Tja, jag vet inte var du flyger ifrån, eller hur mycket pengar du har, men totalpriset ligger långt över vad man normalt sett betalar. Jag kollade igår och jag kan flyga Köpenhamn - Athen för under 1600 t o r nästa säsong om jag bokar nu.
Stirra dig inte blind på att du vill landa på ett visst ställe! Du kan ofta spara pengar genom att landa i Athen och sedan ta dig vidare med inrikesflyg eller färja. Det tar lite längre tid men det ingår när man luffar... Beställer man nu, från sydsverige, ligger priserna på 1500 - 2000 t o r Athen. Lite senare kan man i värsta fall åka upp till 2500... Men visst. Är du ekonomiskt okänslig så är det ju upp till dig. Fast personligen lägger jag hellre pengarna på gott leverne i Grekland än på resan dit... |
|
|||
|
|||
Hej Peter, flyger från Arlanda. Jag kollade även att flyga till Aten och sedan vidare till Santorini men hittade inget som blev speciellt mkt billigare just vid denna tidpunkten. Hade vi haft möjlighet att åka bara en vecka tidigare så var det betydligt billigare såg jag. Kanske var jag för ivrig att boka .
Vi brukar åka sista minuten resor billigt precis innan skolorna slutar men vi kan inte åka så tidigt denna gång. Men, men det blir nog bra tror jag. Mvh Johan |
|
||||
|
||||
Att komma direkt ut på/åka dikrekt hem från någon ö, slippa Aten, Pireus, lång båtresa och en massa tidsförlust är MYCKET värt! Dessutom innebär en hemresa från Aten ofta en övernattning där och då blir det fort dyrt. Inte ens en gratis biljett till/från Aten vore värd sitt pris!
Så om ni bara kan åka då har ni gjort ett bra köp, även om det säkerligen finns billigare alternativ om man krånglar med byten och annat. Senast redigerad av Elisabet den 2009-12-28 klockan 11:51. |
|
||||
|
||||
Visst, det är värt en hel del att komma direkt ut i ö-världen. 13000:- för 4 personer är inte uppseendeväckande dyrt, för att komma t o r Santorini.
MEN... hade jag hittat hemrese-biljetter för 500:- per person från Santorini, så hade jag nog satsat på att hitta hyfsat billiga enkelbiljetter till Aten (eller annan ö), istället för att lägga 11000:- bara på nerresan. (Är man Knalle så är man) Hur som helst Johan; Önskar er en trevlig resa. Och missa inte Sikinos om ni vill hitta en liten genuin ö i södra Kykladerna. Lars |
|
||||
|
||||
Citat:
// Helén |
|
|||
|
|||
Hej Johan!
Jag tycker att du gjort helt rätt som betalar lite mer för att komma direkt ut till öarna. Det är värt jättemycket att slippa Aten och oftast blir det en övernattning där pga färjetiderna/flygtiderna. De senaste åren har vi varit 6 personer så vi har inte haft råd att starta ö-luffen från någon ö utan hittat billiga biljetter tur och retur Aten istället. 4000 kr/p till Santorini är normalpris tycker jag. Alternativet är att flyga billigt till Aten och sen hem från någon ö. Då kan man få ner priset ganska mycket, en bra kompromiss. Det är också mycket värt att slippa mellanlanda och byta flyg. Santorini är för övrigt perfekt att börja och sluta ö-luffningen ifrån, särskilt när det är premiär för båtluffning. Massor av härliga öar att välja och vraka mellan i Kykladerna! Själv har vi inte bokat ännu utan hoppas på billig restresa till Rhodos som också kan vara en bra utgångspunkt. Men risken är att allt är slutsålt eller dyrt. Förra året fanns det inte många resor kvar när skolan slutade men vi hittade då billigt flyg med Transavia från Köpenhamn till Aten (bor på västkusten). Önskar er en härlig båtluffning! Anne |
|
|||
|
|||
Citat:
Bokade charter med apollo istället.. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|