![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var är vi nu?
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Madeira? /Katitzi
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ni var väl till Australien härom året, visst var det så? Jag drar till med en gissning att det är därifrån.
|
|
||||
|
||||
![]()
Det är allra längst ut på Kaphalvön, alltså Godahoppsudden.
Arne |
|
||||
|
||||
![]()
Nu hade jag nog tänkt att någon skulle gissa på Bornholm
![]() ![]() Elisabet hann först med rätt land och om jag känner dina talanger rätt, så gissar du även namnet på denna kända punkten i detta stora land. Eller någon annan gör kanske? Jag är säker på att fler som varit i Australien har besökt denna punkt! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Var det rätt? Vad roligt! Faktum är att min första tanke var - inte precis Bornholm men nånstans i Danmark... men sen tänkte jag att havet är nog aldrig så där blått runt Danmark - och då kom jag att tänka på Australien. Men några kända punkter där tror jag inte att jag känner till...
|
|
||||
|
||||
![]()
Nej, tyvärr så har vi inte så vacker färg på havet i Danmark.
![]() Här kommer en ledtrådsbild (förutom att just det att jag ber om namnet på "punkten" väl också är en ledtråd ![]() ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Aha, det må være Australias østligste punkt.
Vet ikke om det har noe eget navn, men det ligger visst ved "Byron Bay". Senast redigerad av mrwalker den 2010-01-31 klockan 18:10. |
|
||||
|
||||
![]()
Precis! Byron Bay och Cape Byron Lighthouse. Den allra östligaste punkten i Australien.
Du är också snabb, mrwalker! ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|