Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-03-04, 22:17
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009
Standard Nattbåt Pireus-Chania

Planerar att åka med nattbåten från Pireus till Chania i mitten av maj månad. Vi önskar nog en hytt. (Har inte riktigt förstått de olika hyttkategorierna.) Tror ni att biljett måste bokas i förväg eller är det så lågsäsong så det löser sig på plats samma dag? Vi är två vuxna och en 6 åring, så hytt är nog nödvändigt. Vad tror ni erfarna båtåkare?

NickeLenaArne
Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 07:05
bocina bocina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Nattbåt Pireus-Chania

Hej,

jag åkte den sträckan en tisdagkväll i november 2008, och det var fullt (nåja mycket iaf) med folk. Vi kom till Pireus på eftermiddagen samma dag och köpte biljetten då till samma kväll. Det verkade inte som om det var något problem att få vare sig bil- eller hyttplats.

Om alla hytter var upptagna eller inte vet jag inte, men det låg folk och sov på golvet i hyttkorridorerna. Min gissning är att många bara köper "däcksplats" och försöker sova en stund där man kan. Biljetterna är ju relativt dyra så det kan vara så att man inte vill/kan kosta på sig hytt.

Men, att det gick bra för oss en gång i november, behöver ju inte betyda att det är lika lätt i maj. Vet inte om jag underlättar ert beslut , men det ger iaf en bild av hur det kan vara.

Lycka till!

BoCina
Svara med citat
Gammal 2010-03-05, 18:50
Arnes avatar
Arne Arne är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Men, flygresan samma sträcka förmenas vara billigare än nattfärja med hytt.

Kolla in detta alternativn först.

Arne
Svara med citat
Gammal 2010-03-15, 11:30
nickelena nickelena är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2009

Tack för era tips! Har varit in och kollat lite på båttur/hyttpris nu. Fortfarande inte bestämt hur vi gör. Just nu finns ju nån "boka tidigt" rabatt. OM vi istället skulle flyga tillkommer ju en hotellnatt. Så visst kan man dribbla lite fram å tillbaka... Vi hinner å fundera lite till.
/Lena
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 21:19.