|
|||
|
|||
Tips på orörda öar
Hej,
Vill någon hjälpa mig att ge lite tips på öar som inte blivit så exploaterade. Vi vill åka till 3-4 öar som har lite olika karaktär. Flyg till athen är redan bokat. Jag har hört att Sporaderna ska vara väldigt fint. Går det att ta sig från hamnen i athen till Sporaderna? Vore jättesnällt att få lite tips! /sara |
|
|||
|
|||
Sv: Tips på orörda öar
Det bästa sättet att få se en ö förändras från "orörd" till invaderad av skandinaver är att berätta om den i forum som detta...
Läs i öbeskrivningarna här på Kalimera och på andra forum och dra dina egna slutsatser. Våga |
|
|||
|
|||
Ett par relativt orörda öar turistiskt sett och med nära båtavstånd från Aten är Andros och Tinos. Tinos har blivit min favorit och det finns flera fotoresebrev från ön om Du går in på ÖARNA här t v i den blå marginalen.
Skyros är också en oförstörd ö, dock lite knepig att ta sig till och från om man inte väljer inrikesflyg. Sporaderna är vackert, men där är många turister bortsett från Alonnissos och just Skyros. Du kommer att få massor av andra tips här också så lusläs under ÖARNA och läs alla resbrev som finns där är mitt tips. Lycka till! Lissi - som åker till Tinos i september igen ...Sporaderna har bara flygförbindelse från Aten, flyg till Skiathos eller Skyros. Annars gäller buss till Ag. Konstantinos och därifrån båt. Senast redigerad av Lissi den 2010-05-08 klockan 15:00. Anledning: Tillägg |
|
||||
|
||||
Om ni väljer ögruppen Kykladerna har ni ett gäng förhållandevis orörda öar att välja på, som Kea, Andros, Tinos, Kithnos, Serifos, Kimolos, Sikinos, Anafi, Schinoussa och Iraklia. Vilka som passar er beror lite på vad ni är ute efter.
|
|
||||
|
||||
Andros tillhör mina favoriter. Byn Batsi kan jag här rekommendera.
Enkelt att ta sig till Andros är det också, bäst från Rafina. Andros är även mycket bra att kombinera med Tinos och Syros. /Homeros |
|
||||
|
||||
Jag håller absolut med Homeros. Andros är en härlig ö. Batsi är mycket trivsamt och Andros stad är också värd ett besök. Det jag minns som etsat sig fast när det gäller Batsi är, att det inte fanns några inkastare, ingen som stod och tjatade på dig att just du skulle äta på deras restaurang. Man kunde i lugn och ro stå och studera menyn utanför. Androsborna var mycket trevliga, allting kändes så genuint och äkta. Jag längtar tillbaka
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|