Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-05-11, 10:52
ioslinajrs avatar
ioslinajr ioslinajr är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2008
Standard Varför går det ingen färja!?

Jag ska ju (såklart) till Ios med 5 tjejkompisar om runt en månad och vi landar runt två på natten mellan 14 och 15 juni.. Jag har kikat runt openseas.gr, gtp.gr, danae.gr men enligt hemsidorna går det INGEN färja till Ios den 15 juni??

Har även kikat bluestarferries.com på deras piraeus-paros-naxos-ios-santorini runda. Alla destinationer har en ankomsttid utmärkt, förutom ios, där det endast står "--" .. Är det därför Ios inte dyker upp som tillgänglig destination på färje-hemsidorna?

Det måste väl gå NÅGON färja dit den dagen? Det är ju ändå en ö som ingår i en stor färjerutt..

Någon som vet något som kan lugna mina nerver? Eller måste vi spendera en natt på naxos för att sedan ta en färja därifrån?
Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 11:00
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Varför går det ingen färja!?

Det var lika dant förra året och året innan, just på tisdagar går det ingen båt till Ios, (från Piraeus) så det är mycket möjligt att det är lika dant i år.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 11:01
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av ioslinajr Visa inlägg
Någon som vet något som kan lugna mina nerver?
Alla båtar som går till Paros,Naxos och Santorini passerar inte Ios. Ni får hålla tummarna att det dyker upp en båt senare, annars får ni nog sova en natt på Naxos.

EDIT: Vi svarade samtidigt Helén.
Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 12:02
ioslinajrs avatar

Tack för svar (även fast dom inte var allt för positiva för min del). Har kikat lite på openseas.gr och det går ju en Blue Star färja till Naxos som anländer 12.55. Ifrån Naxos går det senare en färja till Ios 14.30 samma dag.

Tror ni att vi hinner ta den? Erfarenheterna av Blue Star de senaste åren (de har nästan hållt tidtabellerna) säger mig att vi borde hinna, vad tror ni?
Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 12:41
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av ioslinajr Visa inlägg
Tror ni att vi hinner ta den? Erfarenheterna av Blue Star de senaste åren (de har nästan hållt tidtabellerna) säger mig att vi borde hinna, vad tror ni?
Det är min erfarenhet också. Jag hade chansat, det värsta som kan inträffa är ju att ni blir tvungna att stanna en natt
// Helén
Svara med citat
Gammal 2010-05-11, 16:24
ioslinajrs avatar

Haha, ja det är ju inte allt för hemskt att behöva stanna en natt där. Tråkigt bara för en del av tjejerna som bara stannar en vecka, de får inte många dagar på Ios i så fall! Men nu har jag sett att det går 2 färjor från Paros till Ios också, så jag tror nog att vi byter färja där! Då har man ju lite mer att chansa på Tack för alla svar!
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 12:48.