|
|||
|
|||
Äntligen Parga!
JA så får vi ändå lite Greklandsdoft innan sommaren..en ovanlig sits för mig som lärare att nu jobba hela sommaren och nu alltså kunna åka INNAN sommarlovet Det verkar som vulkanen håller sig lugn och så även strejksugna greker
I morgon kväll så fort jag stängt på förskolan så bilar vi till Malmö för övernattning. På lördag morgon kl 6.55 ska planet till Preveza lyfta fvb till Parga. Nu finns visst en tunnel under vattnet i Preveza, där man förut fick åka vägfärja. Lite synd....Men jag minns att vägen mellan Preveza och Parga är vacker så det blir en fin tur. Lördag kväll blir det full meny på taverna, med saganaki, briam mm mm och så förstås Malamatina. Ni ska ju få minst lika fint väder här hemma så njut ni också! Lissi |
|
||||
|
||||
Sv: Äntligen Parga!
Trevlig resa Lissi. Visst blir det härligt med god grekisk mat på lördag kväll. Det ser vi också fram emot, om än på Kreta.
|
|
|||
|
|||
Men då får vi väl säga JAMAS på lördag till varandra i alla fall...
Lissi |
|
||||
|
||||
Önskar er en jättehärlig resa!
Vi räknar snabbt ner till vår avfärd också // Helén & Roger |
|
||||
|
||||
Ja vi höjer våra glas och hoppas att alla får en trevlig semester.
|
|
||||
|
||||
Vi ska försöka spana om vi ser er i luften. Vi åker med SAS kl 06.00 från Arlanda till Aten så vi borde nästan kunna vinka till varandra.
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Vi kan ju definitivt vinka till varandra Lissi, vi sitter ju på samma plan
Håller på så smått att förbereda packningen. Har precis satt kameran på laddning. Har precis kollat vädret. Blir 25-30 grader med någon enstaka regndroppe. En pytteliten rättelse. Planet lyfter 06.50 Vi ses! |
|
||||
|
||||
Citat:
Ha det så skönt, och ladda inför jobb hela sommaren. Abi |
|
|||
|
|||
Citat:
Min lilla väska är packad och maken säger att kameran är laddad.Jag tror han packat sin väska också Så då ses vi snart! Lissi |
|
||||
|
||||
Hej Lissi !
Önskar en jätte skön semester . Vi får vänta tills nästa år men det går fast det tar i mot när alla drar i väg . Birgitta |
|
|||
|
|||
Då byter vi av varandra i Parga och på hotell Tousis, vi kommer ner den 12. Hoppas ni får en skön, rolig och njutbar semestervecka
|
|
|||
|
|||
Så tråkigt att ni inte bodde samtidigt, men då har ju ni ert kvar
Parga är visst poppis i år..första gången vi var där så var det bara andra året som svenska charterbolag åkte dit om jag minns rätt. 2 år efter så hade det expanderat en del. Nu hoppas jag att inte all charm är borta bara. Skopelos förändrades ju JÄTTEMYCKET på 7 år som det var mellan mina besök och det var inte till det bättre Vi får vinka till varandra på flygplatsen Lissi |
|
|||
|
|||
Vi åkte till Parga första gången 2008, så jag vet inte hur det såg ut innan vi nordbor landade där. Men min erfarenhet är att det till stor majoritet är greker och italienare som semestrar här. Och nu så här tidigt på säsongen tror jag inte att trängseln är speciellt stor. Jag tycker personligen att de lyckats bevara Parga ganska bra. Inga fula, halvbyggda hotellkomplex. Inte en massa fula neonskyltar och annat tjafs. Inne i själva Parga är ju alla hotell relativt små och ofta insprängda mellan den vanliga bebyggelsen.
Men allt är ju relativt och givetvis högst subjektivt. Till syvende och sist handlar det ju om vad man gillar. Själv tycker jag att det är kul att ha en del folk omkring mig. För speciellt isolerad känner man ju sig aldrig i Parga |
|
||||
|
||||
Ha en jättebra resa !!!!! Cia
|
|
|||
|
|||
Ha en underbar resa Lissi...vi skålar gärna med Er ,,men vi väntar tills på söndag från Kreta.
|
|
|||
|
|||
Ja, då ses vi på torsdag (om inte förr ) Ni får ha en riktigt härlig vecka tills dess, Lissi & Ricky Vädret verkar ju lovande... /Katarina |
|
|||
|
|||
Tack alla! HA det så gott!
Lissi |
|
||||
|
||||
Jag reste charter till Parga redan i början av 90-talet men med vilket bolag minns jag inte. Rätt mycket turister redan då men vi var där i augusti. Vi åkte över till Lefkas och var där några dagar också. Sen åkte jag tilbaka för fem år sen och då hade det utvecklats en del men var ändå ganska ok eftersom det var i första halvan av juni. Ska bli spännande att höra hur det är nu.
Eva |
|
||||
|
||||
Citat:
Yanna - som också åker imorgon! |
|
||||
|
||||