![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hej!
Antligen finns vi har pa Amorgos efter manga ars onskan ![]() ![]() ![]() Luffen har varit bekymmersfri hittills. En harlig vecka pa Kalymnos med alla vanner (hej pa er ![]() ![]() Vi har hyrt bil i 4 dagar so vi har sett dedan byarna runt Egiali o i morgon blir det Chora ![]() ![]() ![]() Ha de gott alla ![]() Riitta,oluffare ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Skönt att höra att ni har det bra; tänkte just på dig tidigare idag.
![]() Karin |
|
||||
|
||||
![]()
Ha det sa harligt pa Karpathos snart
![]() ![]() Riitta ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att du äntligen har kommit till paradiset Riitta.
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Hm! /pawik |
|
|||
|
|||
![]()
Ha det underbart Riita och hälsa underbara A.från mig!
|
|
||||
|
||||
![]()
Ha det riktigt skönt på denna underbara ö. Längtar verkligen till att få resa dit igen. Kanske nästa sommar eller om två år. Ö-luff blir det defintivt. Bara man slapp Pireus och Santorini. Känns som jag skulle vilja ha en annan resväg till mina favoritöar. Avskyr röran i Pireus och Santorini kan jag också vara utan även om det alternativet är bättre.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Hej Riitta - det ar roligt att folja dig nu nar du kastat loss fran Kalymnos och Karpathos
![]() Varje sms sen ni kom till Amorgos har borjat med "vi har det toppen!". Jatteroligt att hora ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tackar for alla halsningar
![]() ![]() ![]() I dag har vi varit och fotat ihjal oss pa Chora ![]() ![]() ![]() Maten ar jattegod ocksa ![]() ![]() Har badat nedanfor Eleni och det gar bra och gora det. Har knappt sett nagra svenskar sedan vi lamnade Kalymnos ![]() ![]() Har finns mest Tyskar och Fransmen ![]() Riitta ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Riitta - varför inte Astypalea?
Skall du överge Kalymnos och Karpathos nu? ![]() Kram på dig! |
|
|||
|
|||
![]()
Om en vecka checkar bi in på Blue Hotel på Amorgos, har inte varit där på 5 år och längtar!!!!
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Jag åt underbar valnötspaj på ett café uppe i Chora. Modernt ställe med läcker inredning i en smal gränd. Finns det kvar bör ni absolut stanna till där. Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Kul att läsa att allt gått så fint, Riitta!
Ska bli spännande att höra mer om er resa, kanske det kommer ett resebrev? Är också spänd på om ni blir luffare framöver elller.....? Och varför gillade du inte Astypalea, men Leif gjorde? (Har inte själv varit på Astypalea, så det är intressant att höra varför du tyckte som du gjorde.) Ha det så gott på er fortsatta resa! ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Stället med valnötspajen hade bord på båda sidor om den lilla smala gränden. Vacker musik spelades och det fanns massor av grekiska inredningstidningar där men det är ju länge sen så hur det är idag vet man aldrig. Öppet även på dagen när en del andra ställen var stängda. De hade väldigt vackra krukor och blommor.
Eva |
|
||||
|
||||
![]()
Amorgos kallar även oss. Om två veckor har vi varit där några dagar och kanske vandrat till Chora och ätit valnötspaj.
Aina |
|
||||
|
||||
![]()
Gita: Blir nog ingen storre batluffare
![]() ![]() ![]() ![]() Riitta, granne med Skopan ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Ja, vi är kanske inga båtluffare? Vi är kanske för bekväma? Jag skall nog testa, men själva tanken lockar mig inte. Jag vill planera och veta innan.
Ha det så gott och njut av livet! Vi sitter på altanen i regnet med fleecefiltar och beställer Taxfree till hemresan från Kefalonia! |
|
|||
|
|||
![]()
...låter som ni har det fint, Riitta!! Fortsätt fota, ska bli intressant att få se så småningom!
Mikke |
|
||||
|
||||
![]()
I dag var vi upp med tuppen och gav oss upp pa berget bakom byn. Besokte Minoa. En fin vandring. Inte jobbig och vackra vyer pa kopet
![]() Eftersom vi fick sa mycket motion sa slank vi in i bageriet pa hemvagen och kopte smaskiga chokladbakelser ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pa kvallarna ar vi trotta och lagger oss ungefar nar dom Grekiska barnen kommer ut och borjar leka och stoja ![]() Kan inte pasta att jag langtar hem ![]() ![]() Riitta ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|