Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2010-06-21, 11:11
lasse o pling lasse o pling är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010
Standard strejk 29 juni???

hej är det någon som vet om det blir en 24 timmars strejk den 29 juni, isåfall drabbar det båtarna? vi ska åka till folegandros från pireus halv åtta på tisdag morgon kanske blir det en extra natt i aten.
Lasse
Svara med citat
Gammal 2010-06-21, 22:10
Stephan Stephan är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007
Standard Sv: strejk 29 juni???

Citat:
Ursprungligen postat av lasse o pling Visa inlägg
hej är det någon som vet om det blir en 24 timmars strejk den 29 juni, isåfall drabbar det båtarna? vi ska åka till folegandros från pireus halv åtta på tisdag morgon kanske blir det en extra natt i aten.
Lasse
Det er det vel ingen som vet i dag. Jeg var på Syros 3 uker i mai, og i den perioden var det to "generalstreiker". Under den første streiken gikk fakltisk båtene, men under den andre var det full stopp - fly, båter, busser. Jeg snakket med billettkontor og politi, men ingen kunne si noe bestemt før dagen før den tillyste streiken.

Stephan
Svara med citat
Gammal 2010-06-21, 22:54
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Här står det om de planerade strejkerna:

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...06/2010_117828
Svara med citat
Gammal 2010-06-22, 00:03
Stephan Stephan är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen Visa inlägg
Här står det om de planerade strejkerna:

http://www.ekathimerini.com/4dcgi/_w...06/2010_117828
Ja, hadde det bare vært så enkelt! Da kunne man planlegge. Siden du viser til gir en foreløpig (preliminär) oversikt. Det viste seg ved de seneste to eller tre streikene. Hvem som faktisk blir tatt ut i streik, blir ikke definitivt avgjort før en dag eller to før den tillyste streiken.

Stephan
Svara med citat
Gammal 2010-06-22, 08:42
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Festligt. Vi åker till Rhodos sent på kvällen den 28:e och ska förhoppningsvis landa tidigt på morgoen den 29:e. Hoppas strejken inte drabbar flygpersonalen. Sedan på kvällen den 29:e ska vi med Sea Star till Tilos, men det går väl inte skulle jag tro, utan det blir ett extra dygn på Rhodos. Det går väl bra - BARA VI KOMMER IVÄG. Hellre ett dygn på Rhodos än ett dygn på Arlanda - typ.
Svara med citat
Gammal 2010-06-22, 09:11
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Stephan Visa inlägg
Ja, hadde det bare vært så enkelt! Da kunne man planlegge. Siden du viser til gir en foreløpig (preliminär) oversikt. Det viste seg ved de seneste to eller tre streikene.
Nej det står ingenting om vem som skall strejka, men om man som jag skall vistas där från 28 juni till 13 juli kan ju få reda på att mina flygresor inte hotas. (Det är bara att hoppas att de inte förlänger tiden inom vilken strejker är planerade) Inte tänker jag boka boka boende eller båtresor i förväg eftersom jag inte vet vilka dagar man eventuellt inte kan förflytta sig.
Det är ju en vägledning och bättre information än ingen alls, tycker jag.
// Helén

Senast redigerad av Hellen den 2010-06-22 klockan 09:19.
Svara med citat
Gammal 2010-06-23, 08:20
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Idag onsdag pågår en strejk i Pireus som dock bedömts som olaglig. Det är inte alla hamnarbetare utan en av fraktionerna (PAME) och ingen kan säga hur/när den ska sluta.
Svara med citat
Gammal 2010-06-24, 18:39
Blueseas avatar
Bluesea Bluesea är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Grekiska ambassaden i Stockholm bekräftade idag att det är utlyst generalstrejk 29/6. Däremot vet de inte vilka som kommer att strejka eller hur flyg o båttrafik kommer att drabbas. Vi hade inte is i magen utan bokade ny flygbiljett 27/6. Så nu kommer vi till Tilos två dagar tidigare än beräknat
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 16:12
lasse o pling lasse o pling är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2010

hej är det nån som har hört något nytt, jag har sökt på nätet men inte fått nånting bekräftat om vem eller vad som ska strejka, hur eller hur så åker vi i morgon
Lasse
Svara med citat
Gammal 2010-06-27, 17:10
Hellens avatar

Citat:
Ursprungligen postat av lasse o pling Visa inlägg
hej är det nån som har hört något nytt, jag har sökt på nätet men inte fått nånting bekräftat om vem eller vad som ska strejka, hur eller hur så åker vi i morgon
Lasse
Jag har också letat och letat, utan framgång, det enda jag hittat är reparationsarbete på tågbanan från flygplatsen i Aten till Piraeus, det är bara att konstatera att vi aldrig lyckas åka direkttåget.
Vi åker också i morgon, och hoppas nå slutmålet innan en ev. strejk bryter ut.
// Helén
Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 18:59
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Enligt de greker jag har talar med idag blir det storstrejk imorgon.
Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 19:02
monica monica är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Enligt de greker jag har talar med idag blir det storstrejk imorgon.
Japp, det stämmer har hört att det även ska bli onsdag men det är inte säkert.
Säkert är att det blir strejk i morgon.

Monica
Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 19:41
rogerk rogerk är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2010

Jag flyger imorgon och har letat runt som en tok på alla grekiska nyhets sajter och hittar ungefär samma info på alla sidor som den här sidan ger: http://translate.google.se/translate...&sl=auto&tl=sv

Alltså att utrikes flyg ej bör drabbas men endå är min flight "inställd" på Arlandas trafikinformation och flygbolaget ber mig avvakta.
Svara med citat
Gammal 2010-06-28, 21:47
Celbes avatar
Celbe Celbe är inte uppkopplad

Som jag skrev i en annan trad, enligt de uppgifter vi fatt pa Naxos nar vi kopt biljetter idag
gar inga farjor fran Pireus imorgon, Men farjor med annan utgangshamn ska tydligen segla som vanligt. Vi ska vidare fran Naxos till Folegandros med Aeolos Kenteris som utgar fran Syros. Fast vi far val se hur det blir...

Och ett litet tips till... ni som kommer till Pireus en fredagseftermiddag - det dar med att boka biljetter pa natet ar faktiskt inte sa dumt. Vi fick ta en liten omvag om Syros (gjorde dock ingenting eftersom Ermoupolis ar sa trevligt men vi ska ju dit igen om ett par veckor) for att komma hit eftersom bade Highspeed 5 och Blue Star var fullbokade. Hade folk som vantade pa oss har, annars hade vi kunnat valja annan rutt.

Celbe
Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 10:10
AndersK AndersK är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Hej!
Har pa Samos finns det inga uppenbara tecken strejk. Flygplan har landat och startat, bussar rullar och livet gar uppenbart sin gilla gang.
Forhoppningvis drabbas ingen pa annat hall!
Anders
Svara med citat
Gammal 2010-06-29, 18:10
BADarkness BADarkness är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2008

har pa santorini har inga flyg kommit in .. Sa det ar flyg strejk .. har sett nagra batar... Strejken skall vara i 2 dagar..
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 09:07
Cathinas avatar
Cathina Cathina är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2010

Citat:
Ursprungligen postat av BADarkness Visa inlägg
har pa santorini har inga flyg kommit in .. Sa det ar flyg strejk .. har sett nagra batar... Strejken skall vara i 2 dagar..
Ojdå, vilken tur att vi kom i måndags med flyg från Santorini
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 21:16
Linda_76 Linda_76 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Celbe Visa inlägg
Som jag skrev i en annan trad, enligt de uppgifter vi fatt pa Naxos nar vi kopt biljetter idag
gar inga farjor fran Pireus imorgon, Men farjor med annan utgangshamn ska tydligen segla som vanligt. Vi ska vidare fran Naxos till Folegandros med Aeolos Kenteris som utgar fran Syros. Fast vi far val se hur det blir...

Och ett litet tips till... ni som kommer till Pireus en fredagseftermiddag - det dar med att boka biljetter pa natet ar faktiskt inte sa dumt. Vi fick ta en liten omvag om Syros (gjorde dock ingenting eftersom Ermoupolis ar sa trevligt men vi ska ju dit igen om ett par veckor) for att komma hit eftersom bade Highspeed 5 och Blue Star var fullbokade. Hade folk som vantade pa oss har, annars hade vi kunnat valja annan rutt.

Celbe
Vi ska åka från Pireus till Naxos nästa fredag och vi landar med flygert 13.25. Jag har sett att det går en båt 16.30, två båtar 17.30 och ytterliggare en båt vid 21 tiden. Tycker ni ändå att vi bör boka biljetter?
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 22:08
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Jag kan inte tänka mig att alla dessa färjor blir fullbokade. Vi hade inte förbokat till Naxos ens i slutet av juli för några år sen och då gick bara en färja på kvällen från Rafina. Särskilt nu i strejktider skulle jag dra mig för att förboka.

Lissi
Svara med citat
Gammal 2010-06-30, 22:17
Linda_76 Linda_76 är inte uppkopplad

Vi kommer med 2 småbarn nästa fredag så det skulle verkligen vara snopet om vi inte kommer med någon båt men som du skriver så känns det märkligt om 4 stora färjor ska vara fullbokade. Vi chansar
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:36.