|
|||
|
|||
Hotell Atrion Agia Marina info som lovats
Ja nu har vi varit hemma en vecka efter vår vistelse på hotell Atrion. Hotellet var hyfsat, rätt små lägenheter men det räckte för den tid vi var där. Det fanns ett litet pentry med 2 små plattor, grytor och i vårt fall flata, djupa och små tallrikar till 4 pers samt glas och bestick, kaffekokare. Vi hade en 2 rumslägenhet och i vårt fall fanns det våningssäng i köket men vi såg oxå att det fanns bäddbara soffor i några lägenheter och dom såg lite större ut. Städningen var bra och det var goa städerskor. Personalen på hotellet var annars av skiftande grad, några jättetrevliga som gav utförlig info om det man frågade om och så fanns det surskånkar, man lär sig rätt snabbt vem som är vad. Polen var jättefin stor och bra man kände inte det som att den far fullproppad någon gång. var beredd på att gå mycket i trappor om ni inte bor på markplan. Det fanns en lekplats med gungor för barnen och en gräsmatta som man kunde spela fotboll på eller leka i allmänhet. Vägen till stranden var inte lång tog knapps 5 minuter att gå dit man måste dock korsa en rätt hård trafikerad gata. Vi gick längs strandremsan och upptäckte att den delen av stranden var den absolut bästa delen relativt långgrund och sandbotten samt fin sand på stranden. Restauranger fanns det gott om men min rekomndation är att gå upp till gamla Agi marina och äta där finns de absolut mysigaste restaurangerna och många av dem hade lekplats om man nu har barn med sig. Det finai det hela är att man bara behöver svänga vänster när man går ut från hotellfoajen så kommer man till gamla Agi Marina. Vill man äta pizza är det till vänster om Inka affären om man korsar gatan dom har jättefina stenugnsbakade pizzor och även bra ā la carte uncel toms pizzeria ( Barba Thomas) Inka affären är föresten den bästa att handla i har bäst priser på dagligvaror. Andra bra restauranger är Mistos nere vi havet, cactus, nere vid havet, Horiatiki gamla Agia, Horiatiko, vägg i vägg med föregående, Arhodiko gamla Agia, ja ni hittar säkert era egna smultronställen. Har ni fler frågor så hör gärna av er.
|
|
|||
|
|||
Sv: Hotell Atrion Agia Marina info som lovats
Tusen tack för att du tog dig tid att berätta om er resa.
Fanns det depositbox inne i rummen? Och vad kostar dem? AC? Vi ska bo på markplan, så en liten lägenhet blir det. Gott att höra att hotellet är okej. Vi åker om en vecka. |
|
|||
|
|||
depositionen fanns i hotellobbyn inte på rummet, just i skrivandets stund kommer jag inte på vad AC kostnadenvar , återkommer när sambon vaknat i morgon. Men oj vad jag avundas er som har semestern kvar ni kommer att få det underbart. Rekomenderar er starkt att ta en tur till baloslagunen en oförglömmlig utflykt samt elafonissis. Ta gärna lokalutflykterna blir myclet billigare- Båda utflykterna är underbara för barn då det är badutflykter.
|
|
|||
|
|||
Vi ska bo på markplan, så en liten lägenhet blir det.
Det behöver inte innebära liten lägenhet bara för att det är bottenplan, det beror på hur dom ligger i byggnaden. Vad vi såg så var många av dom lägenheterna fina (när man gluttade in från utsidan) vissa såg man visserligen inte något av eftersom dom var täckta av buskar men det var få som var det, hoppas ni har tur att få en mot lekplatsen dom låg fint. hur som helst så kommer ni att få det kanon, det är ju inte på hotellet man skall vara hela tiden eller hur? Vi åt aldrig i hotellmatsalen men hörde dom som gjort det och den maten var tyvärr inte något att rekomendera, men som sagt var det är inte våra ord, smaken är ju som baken eller? HA EN SKÖN SEMESTER och återkom gärna och säg vad ni tyckte alltid roligt att gemföra. |
|
|||
|
|||
Vårt hotellrum är enrumslägenhet med markterrass, men det blir säkert bra. (Var visst lite otydlig).
Så sant det du skriver att man ska ju inte häcka på hotellet *s* huvudsaken är att det är någorlunda hyfsat och förhoppningsvis slipper man festargänget. Så man får sova på nätterna. Tack även för tipset om prisvärd matbutik då vi hade tänkt att köpa frukost och annat smått att äta till rummet. Middag och lunch blir på restaurang. Låter bra att det finns lekplatser då vi har en 7-årig tös med oss. Några utflykter blir det oxå. Så tack även för de tipsen. Jag skall skriva en liten rapport sen när vi varit där. Just nu är jag snorförkyld, tösen är frisk och maken börjar bli bra. Ingen hit i detta väder. Måtte detta gå över. Har iaf några dagar på mig att kurera mig. Har du något annat du kommer på så skriv gärna. Jag håller koll här. |
|
|||
|
|||
Du undrade vad AC kostade på Atrion, den kostar 80 Euro per vecka. Inte gratis med andra ord ,dessutom kan du inte ha Ac på när du inte är på rummet den är kopplad till strömmen som styrs av en nyckel som sätts i en magnet när du kommer in (solklart eller???) du förstår nog när du kommer dit. Det är ju inget ovanligt att Ac inte kan vara på när du inte är där, jag har upplevt samma system på fler ställen. Av kommande temperaturer på Kreta så lär ni nog behöva Ac.
|
|
|||
|
|||
Tack för informationen. Ja AC måste vi ju ha, har själv också följt väderprognoserna. Här hemma är det resfeber hos dottern, inte många dagar kvar nu.
|
|
|||
|
|||
Hej alla Kreta vänner
Härligt att läsa om Kreta, Agia Marina, tips om affärer och matställen. Läste om en restaurang vid havet, ni menar väl Mitsos restaurant Ha en skön sommar alla Kalimera vänner hälsningar Mona |
|
|||
|
|||
Citat:
Kram Annelie |
|
|||
|
|||
Nu är vi hemma igen.
Vi bodde i en enrumslägenhet på markplan. Rummet var okej men om man har öm rygg så får man nog varna lite om stenhård säng/madrass. De gick att sova men man vaknade flera gånger per natt p g a att det gjorde ont i ryggen. Obekväm säng alltså. Annars var det helt okej hotell. Inget festande. Många barnfamiljer. Personalen var trevlig. Vi åt ej på restaurangen så den kan jag inte skriva om. AC till vårt rum kostade 65 / vecka. Stranden var fin. Vi hade väldigt varmt hela tiden och man fick bada. Inget rött flagg. Poolen badade vi inte i. Trafiken var intensiv på vägen. Besökte även Mitsos restaurang, maten var god. De allra godaste middagarna åt vi i gamla Marina. |
|
|||
|
|||
Härligt att höra att Ni haft en bra vecka med fint väder hela tiden, Ni hade tur som hade grön flagg hela tiden, vi hade det första men inte andra veckan och då löste vi det med att åka till Ago Apostilli. Ac för Ert rum var ju lite billigare än vår för vi hade ju två rum. Håller fullständigt med Er om att de godaste middagarna intogs i gamla Agia. Ha en fortsatt bra sommar i Sverige.
Ps kan Ni tänka Er att åka tillbaka? det kan vi fast kanske på något annat hotell vi får se nästa sommar. |
|
|||
|
|||
Ja, vi kan tänka oss att åka dit igen. Men då får det bli ett annat hotell och en längre resa. Väldigt trevligt ställe.
Hoppas nu att vädret håller sig fint här hemma också. |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|