|
||||
|
||||
Sv: Ny Strejk den 8:onde juli!!!
[quote=CarinaN;212676] Skandinaviska kyrkan har ju flyttat, annars hade vi kunnat titta in och saga hej till prasten.
quote] Jag träffade svenska prästen och hans fru kantorn i Chania i vintras, de var ute på tack-och-avskedstur, de skulle flytta hem till Sverige igen. Gunilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Japp det stämmer. Vi skulle åka imorgon kl 7:40 från Landvetter med Airtours men fick sms om att vi flyger 9:40 istället... MVH Eeva |
|
||||
|
||||
Jag tror att du har fel - eftersom Airtours alltså har meddelat sina resenärer på Karpathos, som jag skrev tidigare, om en försening imorgon pga strejk...
Katterna väntar ivrigt |
|
||||
|
||||
Ser nu pa Svenska ambassadens sida att aven flygbussarna strejkar fram till kl 5.00 pa fredag morgon. Vi ska aka med flygbussen vid ca 8-tiden. Hoppas det inte blir forlangd strejk... kan bara tanka mig hur dyr en taxi blir ut till flygplatsen i ett sadant lage!!!
Carina - som nu ska ta tunnelbanan en runda in till Aten. |
|
||||
|
||||
Är lite imponerad över att de meddelar sina resenärer redan dagen innan, faktiskt. Det är inte alltid det händer.
|
|
||||
|
||||
Citat:
MVH Eeva |
|
||||
|
||||
Citat:
Jag har sett folk (turister) stå på Serifos när det kom en 3-dagars strejk för en del år sedan, och de var helt hysteriska för att få tag på en fiskebåt, helikopter eller vad som helst för att komma in till Pireus. Till vilka priser? Säkert mer än hutlösa! Ha en trevlig kväll i Aten! |
|
||||
|
||||
Vilken perfekt avresetidpunkt! Sådär lagom tidigt.
Ha en skön semester! |
|
||||
|
||||
När jag åkte nu senast flög jag 10.55, tror jag det var, från Landvetter. Det var underbart, första gången jag kommer ner utan att vara halvt förbi av trötthet. I det läget gjorde det inget att resan förlängdes pga mellanlandning.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Håper alt ordner seg til det beste for dere |
|
|||
|
|||
Citat:
Däremot har Norweigan inte meddelat mig med SMS som det skulle göra om det skulle bli någon ändring. DÅLIGT för jag ringde även dem i dag. |
|
|||
|
|||
Är också lite imponerad av att Airtours meddelat så i god tid om förseningen, som i mitt fall drabbar mig genom Kefaloniaflyget imorgon.
Det lär bli trångt i luften med alla som ska landa efter 14 imorgon.... |
|
||||
|
||||
Citat:
Har just kommit tillbaka till hotellet efter en mysig, men oj sa varm, kvall i Aten. Nar vi nyss kom ut fran tunnelbanan har i Piraeus markte vi att strejkforberedelserna ar i full gang. Massor av motorcyklister kom danande ner till hamnen i full karriar, det var 20-30 motorcyklar. Sen kom det massor av polisbilar. Vi sag ocksa en papperskorg som det brann for fullt i, fast det kanske var en isolerad foreteelse som inte hade med strejken att gora. Det kanske blir en riktigt spannande dag har i morgon... nej fy, det menade jag inte... Carina |
|
||||
|
||||
Citat:
Carina |
|
||||
|
||||
Citat:
Camilla |
|
||||
|
||||
Citat:
Lars |
|
|||
|
|||
Citat:
Jag läste bara deras sida där det stod att all båttrafik skulle ligga nere.... Generalstrejk kanske bara är när man strejkar i Pireus?? Ska ni till Tinos också??? Ha det så himla gott! Lissi - som tillbringat hela dagen på rundtur i Karlskrona skärgård i strålande sol. |
|
||||
|
||||
Citat:
För mig låter det som att rent farliga situationer skulle kunna uppstå mellan arga passagerare och uppeldade strejkande |
|
||||
|
||||
Nu flaggar de militanta krafterna för en ny storstrejk den 14 Juli.
Ska detta aldrig få sitt slut? Arne |
|
|||
|
|||
Å vad jobbigt de här är! vi ska åka 19 Juli till Aten
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|