|
|||
|
|||
Hinner vi ?
Hejsan,
En sådär allmän fråga... om det överhuvudtaget löns att chansa. Vi kommer fredag till Athen flyget är beräknat landa 11.15- finns det nån chans att hinna med en båt från Piraeus som avgår 13.30,förutsatt att vi reser med bara handbagage och planet landar i tid ? Vad är er åsikt ska vi chansa eller är det att glömma helt ? |
|
||||
|
||||
Sv: Hinner vi ?
Jag hade chansat, i år tog det exakt 1h från det att tåget lämnade flygplatsen till vi stod i Piraeus
|
|
|||
|
|||
Citat:
Valet är tåg, Taxi eller buss? Fredag är ingen bra trafikdag... Beroende på vilken väg Taxin kör kan det ta tid. Och Taxi är dyrt... En smart Taxichaffis kan dock ofta köra på en timme... Bussen kör en liten omväg förbi Glyfada för att slippa värsta trafiken och brukar ta max 90 min, men kan gå på 60 också. Tåget slipper ju trafiken men jag vet inte hur ofta det går. Ni är lite beroende av avgångstider på både tåg och buss. Kolla så ni vet exakt vilket som passar er ankomst. Jag tycker ni har en rimlig chans att hinna med färjan. Framförallt om ni är förberedda med avgångstider för tåg och buss. Väntetid på transport stjäl ju resetid till Pireus. |
|
|||
|
|||
Har ni bara handbagage tror jag att ni har god chans! Annars får ni "göra" Pireus tills nästa båt går
Lissi |
|
|||
|
|||
Tusen tack för era svar.
Vi chansar och provar-och hoppas på det bästa, för i Pireus vill ingen av oss stanna längre än nödvändigt... |
|
||||
|
||||
Ingen större trafik just nu Athenarna är på semester och har lämnat stan... MEN om ni ska välja METRO eller "vanliga" tåget kolla först på flygplatsen för just nu går inte tunnelbanan hela vägen bla inte via Monastiraki pga arbeten, men bussen går som vanligt vad jag vet ialla fall!
Camilla |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|