|
|||
|
|||
Nattbåt
Vi är 3st "tanter" (vi är 50+) som ska båtluffa. 12maj kommer vi till Aten med flyg men, vi landar kl. 22.40. Vad ska vi göra, finns det någon nattbåt eller ska vi vänta och ta en tidig morgonbåt? Vi är har ingen plan ännu. Hydra finns på önskelistan.
|
|
||||
|
||||
Sv: Nattbåt
Vino Tanto??
Har kollat lite, och funnit att ni kunna taga tidig färja till Hydra vid pass 08.00 morgonen efter ni landat. Kan då passa bra att natta över på flygplatsen för att i arla morgonstund taga morgonbussen X-96 till Pireus för avfärden till Hydra. Länk http://www.greecelogue.com/ferries-f...-to-hydra.html Arne |
|
|||
|
|||
Tack Arne
Det låter som en bra plan Brittan |
|
||||
|
||||
Tidtabellerna är inte uppdaterade ännu, det kanske dyker upp någon båt som passar er, när ni väl bestämt vart ni ska. Hydra är superbra!
|
|
||||
|
||||
Jaaa, rent logistiskt är det säkert en bra plan och ni har ju alla möjligheter att komma med en tidig morgonbåt från Pireus.
MEN förbered er på en lååång natt på flygplatsen. Vi har "sovit" på flygplatsen ett par gånger när vi landat efter 02:00. Och jag måste säga att det helst ska undvikas i fortsättningen, speciellt som vaktpersonalen har blivit mer allert med att sparka upp folk som sover på fel ställen. Ni ska alltså tillbringa bortåt 6-7 timmar där. Fundera över alternativet att ta en hotellövernattning i Aten eller Pireus. Lars |
|
|||
|
|||
Jag tycker att det funkar alldeles utmärkt att tillbringa natten på Athens flygplats innan man tar en morgonbåt vidare. Om man är lagd åt campinghållet = inte har något emot att ta med ett liggunderlag etc och sova på golvet/marken kan man sova riktigt gott.
Det gäller förstås att vara lite smart och hitta en diskret plats inne eller ute där man inte ligger i vägen för städare eller passagerare. Det finns öppna serveringar hela natten om man föredrar att hålla sig vaken och sen sova på båten. Själv föredrar jag att landa runt midnatt, hitta en sovplats och sova tills morgonen och sen ta bussen till hamnen för vidare äventyr! Våga (nästan 55) |
|
||||
|
||||
Man behöver inte vara för rädd att försöka sova lite på flygplatsen. Det är bara att VÅGA!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|