![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Nick Perumov har skrivit en fortsättning på Tolkiens böcker. Den första delen - Alvklingan - kom ut i november 2010. Jag är lite skeptisk. Är det någon som läst Alvklingan?
|
|
||||
|
||||
![]()
Janne!
Måste bara komma med en liten passus: Jag väntar också på fortsättningen på "sagan om ringen". Det vill säg, fortsättningen på ert stora grekiska bröllop... Ursäkta denna passus! Birgitta |
|
||||
|
||||
![]()
Ja trodde också du döpt pm d e n tråden.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
...det var min tanke också....Men det kanske blev en sån hejdundrande fest att Janne glömt resten
![]() ![]() ![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för påminnelsen.
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Men Hustrun då!!
Att kvadda Jannes tråd om Tolkeins böcker och i stället bryskt påminna om fortsättningen på Bröllopet, detta är exempellöst... För att återknyta till ursprungstråden vill jag emellertid meddela att när jag skulle läsa den allra första boken, då storknade jag redan efter det första kapitlet och återlämnade kvickt boken till stadens bibliotek. Jag fick ej ut ett uns av värde i det jag läste. Arne |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() Lissi -som dock är mer nyfiken på bröllopet än den nämnda boken ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Tror tvärsäkert intresset är större för fortsättning på bröllopet än för Tolkiens fortsättning...
![]() Lena |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Enigma |
|
|||
|
|||
![]()
Absolut!!!!!!!!!
![]() Monica |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Den är i mitt tycke perfekt reselitteratur! Jag har suttit många timmar på terrassen på Tinos med Sagan en kall öl. ![]() Vill man ha spänningsläsning på resan rekommenderar jag gärna Robert Ludlums böcker. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, Peter har rätt...man måste ta sig förbi de första kapitlen. Men ett annat sätt att komma in i Tolkiens underbara värld är att läsa "Bilbo" som handlar om dennes äventyr och hur han blev så rik och hur han fick fatt i ringen. Mycket läsvärd, prima högläsning för mellanstora barn...
Jag läste Ringentrilogin första gången 1967 på Middel Earth English...den fanns ännu inte översatt till svenska. Vi bodde i Aten då och jag behövde förkovra mig i bl.a.engelska. Hade köpt den i paperback i bokhandeln på Wallengren Center inför resan. -När vi kom hem till Sverige 1969 hade min brorson Ola tejpat upp papper på sitt golv och ritade kartor och skrev alvalfabetet och levde helt i den världen...han blev nog lite förvånad över att jag också kände till Tolkien. När mina egna barn började läsa "Fantasy" läste jag samma böcker för att se i vilken miljö deras tankar flög omkring, och kunde konstatera att Tolkien är oslagbar, både litteratur och fantasi , en annan dimension, efterapad, aldrig nådd. Sen har litteraturkritiker stuckit fram nos och haka och påtalat de torftiga kvinnoporträtten och annat, men det tar inte från honom äran i mina ögon. Filmerna är skickligt gjorda, men jag läser hellre om böckerna än ser filmerna igen. |
|
||||
|
||||
![]()
Storknade var precis vad jag oxå gjorde..
![]() ![]() ![]() Yanna |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|