|
||||
|
||||
Off season
Hade glädjen att få stiga av på Rhodos under en kryssning i medelhavet nu i December/januari. I min profil har jag lagt upp ett litet album med några av bilderna jag tog under vår stillsamma promenad i stan, ömsom sol ömsom regn...
|
|
|||
|
|||
Sv: Off season
Fine billeder.
|
|
||||
|
||||
Härliga bilder. Tack för titten!
|
|
|||
|
|||
Vilken speciell upplevelse!
Tur att du skrev att det var Rhodos, svårt att känna igen gamla stan. Det ser lite kallt ut? Spännande med en kryssning, berätta gärna om den! Pyttan |
|
||||
|
||||
Att kryssa är en mycket märklig och speciell upplevelse. Å ena sidan otroligt avkopplande och lyxigt (ombord) å andra sidan lite småstressigt (i land). Det här är andra gången vi är ombord och det beror på att vi har den äran att få åka med gratis i mån av plats då jag är god vän med "Staff Kaptain", nummer 2 ombord. Om jag skulle betala vad det kostar att åka är jag osäker på om jag skulle göra det. Gillar inte riktigt dessa korta stopp där folk väller av båten forslas runt i turistbussar, stannar fem minuter och fotar en ruin och sen drar vidare. Känns lite respektlöst mot landet man kommer till. Förr oss europeér är ju sannolikheten ganska stor att man återvänder till vissa av platserna men för många passagerare blir detta det enda mötet med landet.
Vi har valt bort de organiserade turerna (förutom Egypten) och valde ett lugnare tempo där vi mest flanerat runt och tittat på närmiljön. Aten och Rhodos är vi ju bekanta med sen tidigare så där passade det bra att bara kliva av för en trevlig lunch. Kan tillägga att de rundturer som båten arrangerar är hiskeligt dyra och väldigt intensiva. Nej för oss handlade resan mest om att komma iväg tillsammans, vila och njuta av alla bekvämligheter ombord, vilka är många. Här finns allt man kan önska sig och då är ändå den här båten en av de mindre. Vi bodde flott och kunde leva gott på min gode väns representationskonto. Trevligt att sitta vid kaptensbordet på nyårsafton och titta på raketer från land då vi passerade mesina-sundet. |
|
||||
|
||||
Det låter som en upplevelse av rang!
|
|
||||
|
||||
Lientuva! Jag såg din båt , jag var på Rodos samma vecka och såg när båten kom in mot hamnen och senare när den låg i hamn, otroligt stor ...jag var också ute på stan i regnet som syns på en del av dina bilder.
En speciell upplevelse, antagligen , att vara på en sån där flott båt. Jag håller med om att det måste vara lite konstigt att beta av sevärdheter i flygande fläng. Det blir som den där anekdoten om amerikanska turister..." är det torsdag idag, då är det här Paris..." Men i alla fall en upplevelse. |
|
||||
|
||||
Exakt!
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|