|
|||
|
|||
Hyra bil på plats eller hemifrån
Hej,
Vi ska till Skiathos och Skopelos i början av juni. Är det någon som vet vad som är billigast; att hyra på plats eller via nätet hemifrån? Rekommendationer på hyrbilsföretag? Tack för svar, Mvh Sara |
|
||||
|
||||
Sv: Hyra bil på plats eller hemifrån
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Vi har också fått våra billigaste priser när vi bokat hemifrån, men ändå gör vi sällan det då vi sällan vet innan VILKA dagar vi vill ha bil..
Lissi |
|
|||
|
|||
På Skopelos kan jeg rekommandere Moto-Center. Jeg hyrede en lille Hyundai Atos med aircondition i september/2010 og var vældig tilfreds med både bil og pris.
For en lille ekstra pris slipper man for selvrisiko på forsikringen. |
|
|||
|
|||
Tack för era svar. Det låter som om man vet vilka dagar man ska hyra så är det billigare att boka hemifrån via nätet. Jag tror vi testar det
|
|
|||
|
|||
Ja dessa hyrde vi vespa av också. På samma gata av de firmor vi hörde oss för med så skulle den dyraste ha 23(!) euro per dag och sen gick det neråt. Moto-Center ville 70 euro för 7 dygn, alltså 10/dag.
Oavsett bil eller vespa så ska man alltid fråga runt på MÅNGA ställen. Det skiljer mycket. Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Hej,
När ni säger bra pris, vad talar vi om då ungefär? Larvih, ni verkade ha hyrt under 2010, vad betalade ni per dag? Mvh Sara |
|
||||
|
||||
Citat:
PANAKAKIS |
|
|||
|
|||
Tack för riktlinjerna! Det ligger lite under det erbjudandet jag fick av Avis på Skiathos och Skopelos. Där har jag fått en mellan bil för 25 Euro per dag om jag hyr i 9 dagar...hmmm..kanske inte så bra.
Vet någon hur mångda dagar som är "tillräckligt" att ha bil på för dessa två öar? Vi är en familj med litet barn under ett år så bil för oss är bekvämt + att vi gärna inte sitter still utan gärna kör runt. Vi tänkte bil 5 dagar på Skiathos och 4 dagar Skopelos men det kanske är för mycket dvs för små öar som man gör på en dag? eller? Tack för mer input : ) |
|
|||
|
|||
Den minsta billigaste bilen hyrde vi sista dagen inne i Skiathos stad och vi fick den för 19 Euro! Helt ok för att ta sig fram och tillbaka till favoritstranden
Anna |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|