|
||||
|
||||
Grekland vidare
Konstigt att ingen har skrivit något om Eurovision song contest! Grekland gick ju vidare! I morgon är det Sveriges tur, jag undrar jag....? Kunde inte Norge ta sig till final men däremot Finland! Allt kan hända eller hur? Saade är ju faktiskt inte så bra! Men jag håller tummarna, det är ju roligare om Sverige är med i finalen, eller hur?
/Kerstin |
|
|||
|
|||
Sv: Grekland vidare
Citat:
OBS Detta är MIN personliga åsikt...jag tänker nog se finalen på lördag då det ju ändå är en show! Lissi - som saknar att det inte är SÅNGEN som är i centrum längre. |
|
||||
|
||||
Ja, hade forvantat att ett land som Tyskland skulle klara det har med tekniken lite mer proffsigt. Trots detta hade vi en fantastisk familjekvall med snacks och god dryck . Efter rostningen konstaterades att vi prickat in 6 (!) av landerna som gick vidare....synd bara att var utvalda Norge inte gick vidare for det fortjanade faktiskt det.
Grekland....ja vad kan man saga. De forsta gangerna jag horde den tyckte jag att det var en "" konstig"" lat...men har andrat mig. ( hjarntvattning ?? ). Grekland var en av de fa latarna som faktiskt funkade ok aven med halvtaskig ljudkvalitet... De ar i final och det ar jag glad for, aven om de inte borde vinna hela fallerullan. Ikvall annu en spannade kvall med nya nationer. Gissa vem som kommer att fa vara telefonroster ........ Lucky vars 10-ariga dotter (plus alla tjejer i hennes klass) ar dökär i Eric |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Ja, den dåliga ljudkvalitén gjorde att man hörde sångarna så mycket bättre, vilket inte var till någon fördel för de allra flesta. Så mycken falsksång var det länge sedan jag hörde! Norskan sjöng verserna uruselt, i refrängerna hade hon väl hjälp av kören, greken sjönk betänkligt på de långa tonerna; det var bara ett fåtal artister som klarade att hålla ton rakt igenom hela låten. Finland, Island och Litauen var bland dem som sjöng rent. Att sedan låtarna inte var något att hänga i julgranen är en annan historia. Mycket skrik var det också; att sjunga HÖGT är inte automatiskt ett tecken på god sångteknik, man ska träffa rätt också...
Kvällens semi har däremot flera bra låtar, i alla fall låter de bra i de inspelningar jag har hört hittills. Vi får se hur de klarar sig live. Karin som mår fysiskt dåligt av falsksång... |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|