|
|||
|
|||
bo vinter halvåret
hej
å förlåt om jag kommer med frågor som det kanske finns 10000 svar på här redan . men jag hitta inget sök ,här så jag dristar mej att ställa dom frågorna Jo jag jag undrar vad ni erfarna säger om att man bor i grekland över vinterhalvåret är det tex dyrt hyra en liten lägenhet ? å är der allmänt sett dyrt leva mvh stefan |
|
||||
|
||||
Sv: bo vinter halvåret
Om du söker dig till de mindre kända orterna kan du finna möblerad lägenhet från 150 € och uppåt. Därtill kommer el och vatten och givetvis telefon/datorkostnader.
Maten kan bli hur billig som helst om du lagar själv och har enkla vanor. Fika på stan kostar allt från 2 €. Själv blir jag proppmätt på en souvlaki och då kommer man undan billigt! Men min man skulle lida svårt då...och hans bror äter tredubbla portioner...och gillar öl... Betänk att många greker får klara sig på 400 € i pension eller låg lön, men då bor de förstås hos släkten . Så hur dyrt det blir beror mest på vad du har för krav på uteliv och annat, som behov av mediciner eller något. |
|
|||
|
|||
Sv: bo vinter halvåret
tusen tack :-) det var inte så dyrt å snåla gör då inget känner att jag äter nog nudlar bara för att kunna slippa det bistraste vinter perioden
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|