Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa runt i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-11-15, 07:23
core core är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard Olympic air

Olympic air har nu biljetter till bra pris som skulle passa oss i sommar. Ni vana resenärer, är det ett säkert kort att boka med dem redan nu? Brukar det fungera att flyga med dem?
Att slippa en lång båtresa in till Aten vore toppen.

Core
Svara med citat
Gammal 2011-11-15, 07:37
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2005
Standard Sv: Olympic air

Jag tror att om det inte blir strejker el dylikt så är det ok att flyga med dem. Det är ju många på Kalimera som flugit med dem. Ibland ändras ju flygtider lite nära inpå vad jag förstått så det gäller kanske att ha marginal tidsmässigt.
Vi övervägde först att också boka flyg inrikes till sommaren men avstår pga den oro som finns i Grekland nu. Jag vill inte ha DEN osäkerheten också, men vi är ju olika och att det strjkas eller blir förseningar kan man ju ALDRIG gardera sig 100 % emot.
Är det bra priser så är det kanske ingen katastrof om planerna ändras

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 08:58
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Inte kan man (inte jag iaf.) oroa sig om strejker som kanske blir av nästa sommar. Vi vet inte hur världen ser ut nästa sommar. Vi har redan bokat flyg Athen-Samos med Olympic i juni, som tidigare åren. Blir det strejk just den dagen så får man ta de. Den dagen, den sorgen. Lika bra kan SAS piloterna strejka då och då måste vi ta oss till Athen på något annat sätt (flyg).
Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 13:22
Margaretha Margaretha är inte uppkopplad

Vi bokar alltid inrikesbiljetterna i Grekland via www.flygresor.se det är oftast billigare än att boka direkt med flygbolagen. Vi har åkt inrikes många gånger med både Aegean och Olympic och vi har aldrig haft några förseningar. Vi har åkt från Kos och Rhodos men jag vet ju inte vilken ö som är aktuell för Er. Att förutse om det blir en strejk nästa sommar är ju omöjligt. Det brukar alltid lösa sig.

Margaretha
Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 13:51
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Bra flyg finns det men inte till de destinationer vi söker, som Kythera och Skyros..men några andra alternativ öppnar sig

Lissi
Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 18:00
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
Inte kan man (inte jag iaf.) oroa sig om strejker som kanske blir av nästa sommar. Vi vet inte hur världen ser ut nästa sommar. Vi har redan bokat flyg Athen-Samos med Olympic i juni, som tidigare åren. Blir det strejk just den dagen så får man ta de. Den dagen, den sorgen. Lika bra kan SAS piloterna strejka då och då måste vi ta oss till Athen på något annat sätt (flyg).

Helt enig Jeg kjøper billetter når jeg syns jeg finner en god pris. Dukker det opp endringer, så løser jeg det der og da. Jeg har allerede kjøpt flere billetter til neste år. Oppdaget idag at fly rundt påsketider begynner å bli fulle på enkelte avganger.

Jorunn- som har 132 dager til første avreise til kalymnos
Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 19:24
Hjalta99s avatar
Hjalta99 Hjalta99 är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av bluesky Visa inlägg
Jorunn- som har 132 dager til første avreise til kalymnos

Åhhhh! Jag kommer inte ner till våren... Min Lasse fyller 60 år och vi kommer att, förhoppningsvis, lämna Sverige. Dock inte till Grekland... Kanske det blir en Berlin-resa istället? :-)

/Eva
Svara med citat
Gammal 2011-11-16, 19:54
bluesky
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av Hjalta99 Visa inlägg
Åhhhh! Jag kommer inte ner till våren... Min Lasse fyller 60 år och vi kommer att, förhoppningsvis, lämna Sverige. Dock inte till Grekland... Kanske det blir en Berlin-resa istället? :-)

/Eva
Det er jo kjedeljg for deg. Ikke at Lasse blir 60, men at du ikke kommer deg til Kalymnos. Da får du komme 2 uker på høsten istedetfor
Hils alle damene
Svara med citat
Gammal 2011-11-17, 17:24
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Lissi Visa inlägg
Bra flyg finns det men inte till de destinationer vi söker, som Kythera och Skyros..men några andra alternativ öppnar sigLissi
Det gikk innenriksfly til Kythira tidigere, Lissi, men, kanskje det ikke gjør det lenger
- til Skyros gikk det og, vi hadde billetter dit for et par år siden med Athen Air, de mistet konsesjonen, så kanskje ingen flyr dit lenger

Jeg synes innenriksfly er veldig bra, vi har heller aldri opplevd forsinkelser med Olympic eller Aegean
- men dessverre, endringer som har medført at vi har måttet avbestille har vi opplevd flere ganger
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 19:47.