![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi ska ta en liten provtur med Ryan air innan höstens resa till Grekland - en långweekend till Kraków i april. Ni som varit där, vad bör vi se & göra?
Sjöborren ... ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi reste fyra veckor med tåg för x antal år sedan, vi var bland annat en vecka i Krakow, en vecka i Budapest och en vecka i Prag. Vi gillade Krakow mer än Prag och Budapest, dels för Gamla stan (otroligt fin), dels för de gamla judiska kvarteren (där Schindlers list spelades in), dels för saltgruvorna i Wieliczka (bland de mest intressanta sevärdheter jag sett) och dels för Auschwitz som ligger en bit utanför Krakow. Auschwitz var fruktansvärt, men något alla bör se.
Här finns massor med bilder från denna vackra stad. Här finns en reserapport från Babsan. |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Janne! Kraków verkar vara en vacker stad med fantastiska
byggnader/platser. Vi har tidigare besökt ett koncentrationslägret Oranienburg i Tyskland. Det räcker! Saltgruvorna låter intressanta, men klarar man att besöka dem om man lider av klaustrofobi och ligger Wieliczka långt ifrån Kraków? Sjöborren. |
|
||||
|
||||
![]()
Hmm! Blir lite irriterad ...
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
![]()
Tack Janérik! Tänkte inte på det ...
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ingen fara, jag lider också av klaustrofobi, men Wieliczka var inga problem alls. Det är stort som attan, det finns till och med en katedral (gjord av salt) där nere i underjorden. Bland det häftigaste jag har sett!
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|