|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 2461
Nu försöker jag med strategien att bara
gissa öns namn först! Naxos? Pyttan |
|
|||
|
|||
Gissar vilt på Glyfada, Athen!
Marie |
|
|||
|
|||
To skritt tilbake; finnes det flere kjendisstrender på Antiparos?
Kanskje Iggy Pop har besøkt en kompis... |
|
|||
|
|||
Många vill ha det till Antiparos så jag hänger väl på.
Inte för att man känner till varje sandkorn på denna lilla underbara ö men med solens vinkel och fotografen stående något upphöjt i beaktande, skulle det kunna vara Campingbeachen en sen eftermiddag! |
|
||||
|
||||
Ingen har svarat rätt ön ännu, inte i denna del av tråden, och inte in någon annan del av tråden heller.
Jag skrev om en ledtråd, den betydde inte att ön var nämnd, den betydde att jag på ett ställe gav en liten vink om att någon var på rätt spår när det gäller namnet på ön. Nu blev det väl glasklart. |
|
|||
|
|||
Iraklia?
Marie |
|
||||
|
||||
Då säger jag Kreta....för du svarade aldrig på den gissningen, allt annat har du sagt nej på
Yanna - som är där...på Kreta alltså! och som har ett kort i rockärmen! Senast redigerad av Yanna den 2012-01-18 klockan 23:35. |
|
||||
|
||||
Ok, jag tolkade ledtråden som geografiskt nära, men det är kanske Iraklia och då Livadi beach som avses
|
|
|||
|
|||
Ikke glassklart her i hvert fall!
Senast redigerad av malou den 2012-01-19 klockan 06:38. |
|
|||
|
|||
Syros?
|
|
||||
|
||||
Rätt!
Citat:
Det är hamnstranden på Iraklia. Jag gjorde en sådan här efter ett svar där det stod Livadia på Ikaria. Men det var Iraklia, där det också finns en strand som heter Livadia. Fast det var inte den stranden, bara ön. Nu fattar väl alla. Grattis till er som gissade rätt! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|