![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vi skall fördriva 7 timmar mellan landning och färja vidare till Syros. Vad gör vi? Sitter på en restaurant i Pireus (tack för tipset om Rakadiko i Piraeus, inkfish!) eller tar metron in til Aten? Om vi väljer Aten bör vi väl gå av på Syntagma? Finns det bagage-oppbevaring där?
Hoppas på några smarta råd som gör dagens långa väntan till en trevlig upplevelse. Hälsning Gunilla |
|
||||
|
||||
![]()
Jag vet inte vad som är bäst, men vi brukar alltid åka ner till Pireus i stället för att stanna i Aten. Vi brukar sitta på någon taverna, och ibland gå en liten runda i omgivningarna.
Det finns bagageförvaring på Metron i Monasteraki, så det borde finnas på Syntagma också. I Pireus finns en bemannad bagageinlämning. Ännu bättre är att åka till Rafina, men det kanske inte finns några båtar därifrån till Syros som passar er. Senast redigerad av Kalimera den 2012-04-12 klockan 18:44. |
|
||||
|
||||
![]()
Nu blev jag nyfiken Janne... var ligger den? Tror du att du kan förklara så en fullkomligt yr och vilsen person kan förstå...
![]() MVH zakka |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Första två bilder jag använt tidigare: ![]() ![]() Det är inne på hamnkaféet man kan lämna bagaget. Nu kommer två nya bilder: ![]() Hamnkaféet ligger till höger om denna byggnad, fast på andra sidan. ![]() Och det ser ut så här när man kommer in. Där finns även WIFI att tillgå. Hängde du med? ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Jag och maken är ju några av de få här verkar det, som gillar Pireus, men vi är ju aldrig där mitt i sommaren så vi kanske inte ska yttra oss, men för 7 timmar så finns det tid nog att gå längs den fina småbåtshamnen Mikrolimani om ni lämnat av bagaget där Janne tipsat. Lite bortom själva färjeterminalen finns ett jättemysigt Pireus
![]() Lissi |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Vi hade 7 timmar mellan planen en gång. Vi hann gott och väl med ett besök på Akropolis, men dit har ni väl redan varit?
|
|
||||
|
||||
![]()
Åh vilken himla pedagogisk och bra förklaring!!!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() MVH zakka |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
(se första bilden) Tacksam för svar!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
![]() ![]() og ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Våga |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tillhör också gänget som gillar Pireus, och känner att jag har mycket kvar att upptäcka där. Men om jag skulle välja att ägna 7 timmar åt en tur till Aten så skulle Lykavittos Hill definitivt få ett besök. Kan aldrig se mig mätt på utsikten därifrån.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Det var ju inte detta jag ville ha svar på..
![]() Alltså till Amorgos? Sunny ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag har alltid åkt Blue Star till och från Amorgos från den piren.
|
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Bra att veta, har ju aldrig rest därifrån, kommer väl att känna mig helt "Lost "..känns iaf bättre med lite förhandsinfo!.. ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
OBS Blue Star har många båtar...till Dodekanisa utgår de från en helt annan kaj. Bara för att förvilla lite...
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Vi var i området Janne viser så b r a med bilder ![]() Da vi kjøpte billetter, fikk vi vite at det var langt til den riktige piren ![]() - v e l d i g langt var det vel ikke, men vi tok en taxi dit ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om man kollar på Blue Star Ferries finns det en "Pireus Port Map" så förvirringen kan öka/minska...
Under "domestic lines" alltså. Senast redigerad av Monica P den 2014-03-05 klockan 17:05. |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Jag gick in på PIREUS Port maps och hittade denna, ganska enkel att förstå.. Eller?? Får man "hjärnsläpp" finns det väl hur många som helst där att fråga, kan jag tänka mig!!.. ![]() |
|
|||
|
|||
![]() ![]() ![]() Citat:
men på plats så är det enklare. H Kepa ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|