|
||||
|
||||
Inte Grekland - men vackert ändå
Jag vet att jag bor i en stad där alla har nära till havet. Men det är först när jag ser denna film jag VERKLIGEN inser att min nya hemstad ligger i havet. Väkomna hit i sommar, om ni inte ska till Grekland.
Se filmen här. |
|
||||
|
||||
Sv: Inte Grekland - men vackert ändå
SÅ FINT!
|
|
||||
|
||||
|
|
||||
|
||||
Karlskrona med sin skärgård är en av de vackraste platserna i Sverige. Där har jag tillbringat mången dag
Yeasou |
|
||||
|
||||
Gjorde min militärpolispraktik där under två strålande sommarveckor i lumpen 1991. Vi skulle bl a skydda skyddszonerna (mången skärgårdsöar) från utländska besökare. Dom två första dagarna var vi jätteseriösa å kollade id på alla som inte såg svenska ut. Omvärlden såg annorlunda ut då, får man ju säga, och så lydde ordern; "var speciellt misstänksam mot höga kindknotor!" (sant).
Resterande 12 dagar, när vi börjat slappna av, tillbringade vi i närheten av bad, svalkade oss, badade spårhunden, solade, chillade, kollade in senaste bikinimodet med avancerad optik, sov av några timmar på skattebetalarnas bekostnad, osv. Mina bästa lumparminnen. Bara positivt att förtälja om eran skärgård... |
|
||||
|
||||
Jisses.. väldigt fint !
Alltid behövt en vandringsvecka i fjällen om året,blev väldigt sugen att byta ut den mot en upptäcktsvecka i Karlskrona med omnejd i stället.. |
|
||||
|
||||
Fantastiskt fint!
Får försöka ta mig till denna vackra plats någon gång. // KR |
|
||||
|
||||
|
|
|||
|
|||
Sverige ÄR fantastiskt - ingen klyscha !
//Maggan |
|
|||
|
|||
Karlskrona och dess öar har mycket vackra vyer. Ja kommer själv från sveriges trädgård, så det ligger mig extra varmt om hjärtat.
|
|
||||
|
||||
Jo visst är den vacker, stan! Besökte den senast i tisdags i strålande sol. Men härligt att se den från luften. Det var nytt för mig.
Masse |
|
|||
|
|||
Jag har aldrig varit i Karlskrona som vuxen men fått höra MÅNGA ggr av föräldrar och äldre syskon att jag inte var glad när jag var där som 4-5 åring då vi tillbringade ett par dygn i standen, hm?? Man minns inte allt och förändras med åren...
Vilken sommarstad!!! Men - Visst blir det Grekland i sommar!!!! DET GÅR ICKE ATT GÖRA AVKALL PÅ - men Karlskrona finns ju kvar...... Vackra vyer måste det finnas gott om i denna stad! |
|
||||
|
||||
Roligt att ni också tycker att här är vackert!
|
|
||||
|
||||
Må det vara vackert väder där då jag åker dit och inte till Grekland på årets semester
|
|
||||
|
||||
Här är ofta vackert väder, staden ligger ju i skärgården. Sedan jag kom hem från Grekland i mitten av maj har det regnat två gånger, och då bara under kort tid. Gräsmattorna är bruna som i Grekland.
Tack vare att solen skiner så ofta här har Karlskrona från och med i år kvalat in på solligan. |
|
|||
|
|||
VA??!! Är det sanning "regnat 2 ggr sedan mitten av maj"!!!!
Landet ÄR långt!!!!! Här (Uppsala) tycker jag det har droppat och kommit skurar troget var eviga dag, kanske har vi haft två dygns uppehåll sedan mitten av maj..... Skönt är det att ha "bra väder säkrat" mm ett par veckor i Grekland!!!! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|