|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 2751
Jeg tror jeg ser Rineia, Naxos og Paros. Man skimter vel såvidt Mykonos helt til venstre og kanskje Delos?
M.a.o vi er på Tinos, og bildet er tatt ovenfor Kionia som vi ser en liten bit av på bildet. Edit: Oops, først nå så jeg gunnar sitt svar. Der tror jeg det er mye riktig, ja... Senast redigerad av mrwalker den 2012-06-04 klockan 19:11. |
|
||||
|
||||
Känns tryggt att ha mr walker på sin sida, men å andra sidan är smultron av en något åsikt...
|
|
|||
|
|||
Jag far inte citeringen att funka, men givetvis har bade Gunnar, Lissi och MrWalker helt ratt. Jag ar pa Tinos och Mykonos ar det man ser till vanster. De andra oarna skulle da vara atminstone Delos, Naxos och Paros. Sakert ser man ocksa och Rinaea.
|
|
|||
|
|||
Om några veckor går jag exakt där! Yippi!!!
Lissi |
|
|||
|
|||
Jag kom själv hem därifrån sent i natt. Och ska man vara riktigt petig, så är bilden inte tagen från Ktikados mot Tinos, utan ifrån Tarampados ner mot Kionia (själva Ktikados passerades som första by under den vandringen vi gjorde).
|
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
|||
|
|||
Sv: Bildgåta 2751 - Tinos
Ja, Drosia är ju ett definitivt måste. Jag har ju själv bara varit på Tinos två gånger, men då båda gångerna stannat till där på mina vandringar. Liksom på det lilla torget i Kambos (totalt tre gånger, faktiskt). Och i år upptäckte jag också självserveringen i Koumaros - fantastiskt initiativ dom gjort där! Tyvärr skulle det väl knappast fungera med nåt liknande här hemma...
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|