![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Vilken by är bäst att bo i på Paros? Vill bo där det finns bra med tavernor,lite shopping och där det är lättast att ta sig runt typ med bussar,båtuflykter.e.t.c.
Tacksam för svar /Susanne |
|
|||
|
|||
![]()
Parikia har det hele.
Godt med tavernaer og shopping. Og fra Parikia kan du komme med bus til de fleste steder på Paros. Fra Parikia sejler også en lille færge til Antiparos. Ellers er Naousa en fin lille by med f.eks. bådtur til Delos og Mikonos. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle välja Naoussa! Jättemysigt där och nära till fina badstränder. Kolla på min albumn..har några bilder. Vi ska också dit på sommaren
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag skulle också valt Naoussa. Parikia är också trevligt, men Naoussa är så mycket bättre. Jag har spenderat nästan fyra månader av mitt liv där. Älskar den byn!
|
|
||||
|
||||
![]()
Två jättefina orter. Men Parikia känns mer STAD.
Naoussa är mer mys o bad! |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Om man gillar kaos så väljer man Parikia annars Naoussa.
Det går ju buss mellan Naoussa och Parikia så det är inget problem om man vill åka in och kolla där. Det går ju bussar söderut från Naoussa också. Busstationen är lätt att hitta. (gröna pilen) http://maps.google.se/maps?q=37.1214...num=1&t=h&z=17 |
|
||||
|
||||
![]()
Om ni har tid o möjlighet, gör gärna ett stopp i byn Lefkes. Ta in o bo på Lefkes Village nån/några nätter, så fint ställe. En favorit.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack för svaren.Det lutar starkt åt Naoussa låter som det är lite
lugnare där.Om man åker med Blue star ferries vilken ort åker det in i? Båda ? ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
...men du får en fin skymt av Naousa om du fortsätter med färjan mot Naxos ![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|