Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hälsningar direkt från Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-07-17, 22:52
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012
Standard Sv: Tinos direkt

Öl är väl inte min favoritdryck..föredrar vin..men när jag är i Grekland så blir det förstås gärna en öl ibland till maten..ska absolut prova Nisos, tack för tips!!..
Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 11:10
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
sen har jag bokat på Koralli som är beläget 10 m från stranden,
Mvh Sunny
Koralli ser jo virkelig ut som et topp sted å bo, Sunny
Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 12:56

Ja. Kari verkligen! Bättre kan jag nog inte ha det....underbart att springa rakt ut i havet på morgonen och ta sig ett dopp!!..
Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 15:31
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Ursprungligen postat av zakka Visa inlägg
Vi bodde alldeles där Ag Fokas stranden börjar på ett jättefint ställe som heter "Akrothalassia! Vi hade en studio på första planet med ett fullt utrustat kök! Kyl och frys förstås men också en minispis med ugn! Det fanns kaffebryggare, minielvisp (till frappé skum?) vattenkokare diskmedel, trasa torkhandduk- ja ALLT man kan önska sig. Utom möjligtvis internetuppkoppling då...
Tack för svar zakka! Internet kanske man kan låna från Koralli?
Svara med citat
Gammal 2013-07-18, 22:26
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg
Tack för svar zakka! Internet kanske man kan låna från Koralli?
Säkert inga problem alls med tanke på hur himla trevliga, omtänksamma och tillmötesgående alla är! Är man dessutom en sådan "kändis" som du och så mån om om ön (jag tänker på din fina e-guide) så är det säkert fritt fram... Har du/ni planer på att åka dit igen?

MVH zakka
Svara med citat
Gammal 2013-07-19, 10:25
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004

Citat:
Har du/ni planer på att åka dit igen?
Tinos finns alltid med på listan över åka-tillbaka-öar. Vi har varit där tre gånger, och en fjärde skulle inte sitta fel.
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 13:01
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Citat:
Vi bodde alldeles där Ag Fokas stranden börjar på ett jättefint ställe som heter "Akrothalassia!
Där har vi gått förbi många gånger och jag har alltid tyckt att det ser så fint ut, men varit tveksam om det sett öppet ut, kanske för att jag bara sett det från vägen - och vi reser som regel i utkanten av säsongen.
Så här fint ser det ut:

Citat:
Ursprungligen postat av Sunny12 Visa inlägg
...morgonpromenader längs Ag.Fokias stranden varje dag och morgonbad...sen har jag bokat på Koralli som är beläget 10 m från stranden, ja ni vet vilket det är om ni promenerat däromkring..
Upplevde ni det som långt att gå in till centrum från ert hotell?
Forstår att du längtar, Sunny12! Att springa rakt ut i havet innan frukosten när man bor så nära vattnet - det är semester det!
Vi har bott lite längre ut (Golden Beach - i det lilla annexet framför/till höger om hotellet) och har gjort precis det samma varje dag när vi varit där. Helt underbart med ett morgondopp på Agios Fokas!
Om jag reste ensam skulle jag dock inte bo så långt ut som Golden Beach, hade nog valt Nikolettas då. Men Golden Beach ligger som sagt något längre ut än Koralli, som vi passerat många gånger utan att riktigt ha tänkt på det som rum att hyra, mer en liten taverna (har dock aldrig ätit där, kanske det bara är café eller bar?).

Missa inte en måltid ute på Marathia (strax höger om Golden Beach). Mycket god mat!

Hoppas att du får en riktigt härlig tur till Tinos! Bor du på samma ställe i alla tre veckor? Pirgos kan kanske också vara fint som omväxling. Eller Panormos. Och så en tur till Kolimbithra en dag det inte blåser nordliga vindar. Och kanske ett besök i Volax, fin liten ort.

Nu drar det i Tinos-tarmen igen!
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 13:20

Tack, Marianne!

Jag tycker det är helt ok att bo en liten bit från Chora, det tar ju inte så långt tid att gå in cirka 10-15 min.
Koralli är jättefint där finns allt t.o.m internetuppkoppling om man vill ha det, ser väldigt fräscht ut när man tittar på bilderna på lägenheten, på booking.com

Sen är det som sagt en fördel att ha så nära till havet..10 m....det är igentligen i Grekland jag föredrar att bada/simma här hemma lockar det inte lika mycket..så som sagt nära till havet är en stor prioritet för mig.

Ja, Marathia ska jag prova inte så långt från mitt hotell, frågade Lissi om den tavernan tidigare verkar uppskattad av många.

Mvh Sunny

Ps. Ja, jag ska bo på Koralli hela vistelsen, men tänker hyra bil och besöka de andra byarna.
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 13:44
Mariannes avatar
Marianne Marianne är inte uppkopplad

Åh, vad fint att du tänkt hyra bil, då kommer du säkert runt till många fina byar. Missa inte den lilla fina byn Kardiani kombinerat med bad och lunch i Giannaki. Det finns så mycket att se..., som man inte får missa..., härligt att du har så god tid!
Senast vi var på Tinos hade vi tänkt kombinera med en annan favoritö, men vi stannade hela semestern på Tinos!
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 16:32

Citat:
Ursprungligen postat av Marianne Visa inlägg
Åh, vad fint att du tänkt hyra bil, då kommer du säkert runt till många fina byar. Missa inte den lilla fina byn Kardiani kombinerat med bad och lunch i Giannaki. Det finns så mycket att se..., som man inte får missa..., härligt att du har så god tid!
Senast vi var på Tinos hade vi tänkt kombinera med en annan favoritö, men vi stannade hela semestern på Tinos!
Ja, det känns bra att ha 3 veckor på Tinos..då hinner jag se en del.....att ni stannade kvar på Tinos är ju ett väldigt bra betyg för ön..
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 19:35
zakkas avatar
zakka zakka är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Åh vilken fin bild på "vårt" boende Marianne! Nu längtar jag tillbaka så det nästan värker... Nåja, vi vet ju vägen och kommer helt säkert att åka tillbaka igen! Tack för dina bil-utflykt-tips till Sunny! De kommer jag att memorera till nästa gång...

MVH zakka
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 19:47
Thira Thira är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Reg.datum: feb 2013

[quote=Marianne;310304]Där har vi gått förbi många gånger och jag har alltid tyckt att det ser så fint ut, men varit tveksam om det sett öppet ut, kanske för att jag bara sett det från vägen - och vi reser som regel i utkanten av säsongen.
Så här fint ser det ut:

Åhhh vad mysigt det ser ut!!!

Tinos och Andros är några av de öar jag gärna vill besöka...
Hoppas du får en härlig resa Sunny!
Svara med citat
Gammal 2013-07-22, 22:03

Tack, Thira!!..
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 23:59.