|
||||
|
||||
Sv: Dubbelrum eller lägenhet?
Milia, det var du som började tråden. ibland kan det vara svårt att på Kalimera förstå vad som var början när man läser det senaste inlägget. Att vara PK och ha vassa pekpinnar verkar många gånger vara det viktigaste. Har dock blivit bättre efter "nyöppningen", vem minns inte debatten....
Handen på hjärtat, alla vi grekfans. Drömbilden av oss själva är väl den fantastiska början på dagen där vi sitter på vår magnifika balkong, som givetvis vetter mot vår alldeles egna vik, som glittrar i blått. vi har allsköns godsaker uppdukade på vårt egna bord, balkongen är givetvis vit med detaljer i blått. det finns inga andra turister på avstånd av ska vi säga ca. 5 km. men, vi kräver en välsorterad supermarket eller egen liten pittoresk bondgård i närheten för att handla våra förnödenheter. Till sak, lägenhet eller rum: studio eller apartment säger jag vad är den skillnaden? Det finns ju ofta kylskåp i både rum och lägenhet, det är det viktiga tycker jag. Svälta har jag aldrig varit orolig för att behöva göra i Hellas. Jag hoppas att jag stoppat nån liten töre i brasan på en ev. debatt. H. Ramses |
|
|||
|
|||
dubbelrum, men doppen har jag bytt mot en liten vattenkokare inköpt på kreta för 12 euro. frukost måste intagas på balkongen även lunchen kan med fördel intagas på en skuggig balkong. tänk, sallad ,feta, retsina, melon och en kopp gott pulverkaffe efteråt.
41öar har vi besökt nu på detta sätt thomas |
|
||||
|
||||
Jeg syns det er vanskelig å si hva som er best. Jeg syns det kan være veldig fint å spise frokost i resepsjonen, spesielt hvis det er koselige folk som driver hotellet. Da er det sååå trivelig å sitte å spise og slå av en prat, høre gresk musikk og gresk såpeopera på tv i bakgrunn. Et deilig gresk sammensurium. Også kommer det jo veldig an på hva slags frokost man får! Så kan man ta med seg kaffen og drikke den på balkongen. Da får man litt av begge deler.
|
|
||||
|
||||
Har jag semester så har jag!
Hotelrum med frukostbuffée för mig Ingen tillagning, ingen disk sen så får man städat varje dag i hotelrum men oftast inte när man har lägenhet.. Nuförtiden finns det ju oftast kylskåp också i varje rum... |
|
||||
|
||||
Utan frukost kan jag helt klart rek.
|
|
||||
|
||||
Citat:
båda sätten att bo är lika bra, men roligast är väl ändå att bo i lägenhet och att fixa med maten själv. absolut så är det ju upp till en själv vad man känner för och vad man vill ha utav resan. |
|
||||
|
||||
"Frukost" kan betyda rätt mycket, vi har fått allting från stor buffé med varma omeletter, ägg, olika ostar, skivade tomater, färskpressad juice mm.
- Till en förpackning med smör och en med marmelad , två skivor rostat bröd, en kopp kaffe och en ren askkopp. //PO |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Det finns på hotel Akropolis House i Aten! Jag har ALDRIG sovit så gott i Grekland som där! Inte skumgummimadrasser utan riktiga med fjädrar i.... Fast DÄR bor man ju inte på sommaren... Förresten hade vi riktigt hyfsade madrasser på Symi i somras också! Lissi |
|
|||
|
|||
Så får vi inte glömma att tråden heter "Dubbelrum eller lägenhet!"
FÖRLÅT! Lissi |
|
||||
|
||||
Tack Lissi.
Ämnet för tråden är dubbelrum eller lägenhet. Den som vill prata sängar kan gärna starta en egen tråd om det, det brukar ju finnas en hel del att säga om dem. inkfish/moderator |
|
|||
|
|||
Jag är en sådan där som fullständigt ÄLSKAR hotellfrukostar, så det måste jag ha som tillägg även om jag bor i lägenhet.
Har för det mesta när jag varit utomlands bott i lägenhet, tycker det är praktiskt och bra. Fast nu när vi ska åka till Zakynthos så blev det dubbelrum, dels var det billigare (och då ingick frukost) och de rummen låg visst närmre stranden med |
|
|||
|
|||
Citat:
Över till frågeställningen om lgh/rum; **Rum med kylskåp, tack **Frukost på bygatan, tillagad och klar **Sen eftermiddagsdrink på balkongen på htlrummet medans kidsen sover middag **Nattöl i månskenet på balkongen |
|
||||
|
||||
brist på glas någon gång? ta en tom vatten flaska, skär eller klipp upp den! vips så har du ett rejält glas......(botten delen alltså på flaskan!) vill ni ha typ ett "finare", (vin/champagneglas)...så tar ni över delen på flaskan, fast den kan inte ställas ner förstås.
fast visst finns det fler som gjort så i grekland?? vi var flera tjejer som bodde på ett rum, som endast innehöll 4 sängar, inget annat, inget pentry med porslin/glas........ som man tager vad man haver! |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|