Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Resa till Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2013-11-10, 14:11
karinafps avatar
karinafp karinafp är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Booking.com är inte vad man tror...

http://www.dn.se/ekonomi/hotellsajt-...etsmarkningen/

Tydligen kan man köpa sig högre placering i rankingen.

Karin
Svara med citat
Gammal 2013-11-10, 17:22
Deias avatar
Deia Deia är inte uppkopplad

Reg.datum: jan 2010
Standard Sv: Booking.com är inte vad man tror...

Haha........ Jag har sällan hittat ett hotell med låg ranking på Booking! Så jag har själv listat ut att det är något skumt. Brukar alltid kolla andra sidor innan jag bestämmer mig.
Däremot så är priserna ofta låga, kundservisen ok och avbokningsreglerna bra. Jag mailar alltid boendet direkt innan och kollar att mina önskemål är framförda.

Deia

Senast redigerad av Deia den 2013-11-10 klockan 17:28.
Svara med citat
Gammal 2013-11-12, 15:12
Ålands Tapsa Ålands Tapsa är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2009

Jag har inte märkt att det finns ngn. ranking på boenden på booking.com. Det har för mig ingen betydelse om den har 10 poäng eller 1 poäng om den annars passar för min/vår behov och priset är ok.
Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 05:59
yanniss avatar
yannis yannis är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
Jag har inte märkt att det finns ngn. ranking på boenden på booking.com. Det har för mig ingen betydelse om den har 10 poäng eller 1 poäng om den annars passar för min/vår behov och priset är ok.
Håller med Ålands-Tapsa. Dessutom har jag alltid överseende med att dom skriver typ: Bara en studio kvar. (Ett halvår före). Det har man slutat tro på.
Dom har alltid varit hjälpsamma mot oss och även ringt upp oss ibland.
Birgitta.
Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 11:10
Ias avatar
Ia Ia är inte uppkopplad

At f.eks. booking.com bare har "et rom igjen" er ofte riktig. De får bare tildelt noen rom, av og til de dårligste... Men det betyr ikke at det ikke finnes flere ledige rom på hotellet. Kontakter man direkte så finnes det som regel flere rom som hotellene ønsker å selge selv

Bruker booking.com ofte selv da de har lett forståelige sider, gode priser og greie og lettfattelige avbestillingsregler.
Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 11:17
Claes på Lesvoss avatar
Claes på Lesvos Claes på Lesvos är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2012

Citat:
Ursprungligen postat av yannis Visa inlägg
Håller med Ålands-Tapsa. Dessutom har jag alltid överseende med att dom skriver typ: Bara en studio kvar. (Ett halvår före). Det har man slutat tro på.
Dom har alltid varit hjälpsamma mot oss och även ringt upp oss ibland.
Birgitta.
Jag har samma erfarenheter. Bra priser, även om jag alltid väljer att betala på hotellet, så att jag kan avboka om jag ändrar min resa. Har bokat hos dom i England, Tyskland, Turkiet, Grekland och Italien. Brukar läsa vad några kunder har tyckt om det hotell jag tänker boka. Brukar välja recensioner ur gruppen "äldre par". Jag har aldrig blivit besviken. Tror att "bara en studio kvar" betyder att booking.com inte har tillgång till fler rum på hotellet. Vid ett par tillfällen har jag behövt och fått telefonassistans när jag har velat ändra något i bokningen. Har också många gånger bett om extra service av hotellet när jag bokat och hittills har hotellet alltid bekräftat om dom kan eller inte kan tillmötesgå mig.
Claes
Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 11:20
Lissi Lissi är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran

Citat:
Ursprungligen postat av Ålands Tapsa Visa inlägg
Håller med till fullo!
Vi vet ju oftast mycket om den orten vi ska till och vet vilka behov vi vill ha . Vi läser förstås lite rescensioner från den målgrupp vi tillhör, men jag tycker ofta att det gnälls över småsaker :-) Jag menar bor man på spanskt hostel mitt i Madrid eller Alicante för 30 -50 euro/natt, ibland mycket mindre i lågsäsong med eget bad så VET man att väggarna är tunna och att det är lyhört! Det är det även på större hotell. men vi älskar dessa spanska små hostel mitt i stan, nära till allt och då får man ta lite oljud. Vi ber alltid om rum mot gården för att slippa trafikljud, men högljudda grannar rår man ju inte på oavsett var man bor eller hur dyrt...

Vi bokar alltid via booking.com om vi ska boka hotell innan och vi har haft tur.
Bara en gång i våras i Nea Chora hade vi otur med att boendet var en byggarbetsplats och städningen obefintlig. Utsikten var dock helt underbar!!
På booking hade man inte fått veta att hotellet skulle renoveras så de visste inget.
Så vi har bara goda erfarenheter.

Lisa - som om 16 dagar åter bor på hotell bokat via booking.
Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 14:54
Nektarias avatar
Nektaria Nektaria är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2008

Ser att booking har Fereniki hotell i Georgioupoli och det är dåligt!
Det finns inte ens bilder med på detta hotell utan en balkongbild från något annat hotell!
Det har ju skrivits en hel del här om hotellet Recensionerna på booking är inte nådiga, de man kan läsa, och ännu värre på Trip Advisor. De är verkligen hårresande!

Lena
Svara med citat
Gammal 2013-11-13, 20:34
Ainas avatar
Aina Aina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2007

Den underbaraste gästrecension jag läst på bookingcom var klagomål på centralt boende i Barcelona på ett studentboende (särdeles omysigt boende men väldigt prisvärt). Gästen klagade över att det hade förts oväsen av tutande bilar och tjoande människor. Han hade övernattat där samma natt som Spanien vann fotbolls-EM...

Det är smällar man får ta under resa, tycker jag.

Aina
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 14:12
dromprinsen dromprinsen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006

Booking.com är bra. Jag har bokat i många länder och fått vad jag betalat för.
Kollar alltid recensioner + att jaga jämför vad som säges på tripadvisor.com
om hotellet. Funkar mycket bra!
Svara med citat
Gammal 2013-11-14, 18:27
karis avatar
kari kari är inte uppkopplad

Jeg er også en flittig bruker av Booking.com, og hittil, har jeg vært 100% fornøyd - helt suverent enkelt og fleksibelt, og veldig rask og god service
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 00:44.