|
||||
|
||||
Nu åker vi snart!
Vad skönt att skriva den rubriken den 19 december, och ovant för oss.
Nu är det 3 dagar och 9 timmar innan vi åker till Kreta för att fira jul. Känns just nu som att vi kom på god idé i höstas Lena och Anders |
|
||||
|
||||
Sv: Nu åker vi snart!
Härligt! God jul och ha det så gott
// Malin |
|
||||
|
||||
Lena och Anders, ni är välkommen hit till Haris studios i Paleochora!
Jag har lagrat hemmagjord glögg, vitt vin och svenska glöggkryddor som bjudvin. Om den tar slut till julafton? gör jag en ny laddning då. Imorgon, lördag, ska vi gå på knytkalas på Cosmo (KKP) och det blir även grekisk musik med hemlig gäst! LIVET LEKA HÄR, när stormen gått över och fiskebåtarna åter går ut. Birgitta. |
|
||||
|
||||
Re: Nu åker vi snart!
Ha det underbart!
// KR |
|
||||
|
||||
Trevlig resa!
Snart sitter vi allihop i Paleochora och firar jul. |
|
|||
|
|||
Citat:
Men det är ju kul för ortsbefolkningen att det kommer turister även denna årstid. Lissi |
|
||||
|
||||
MEN LISA DÅ!
För långsamt????? Här har vi knytkalas, bröllop, fiskebåtar som går ut, gubbar som surrar, barn som sprudlar på grund av vinterlov med mera, med mera. Vad som inte finns är färjor som kommer och går (förutom Samaria). Här händer alltid nånting. Birgitta. |
|
|||
|
|||
Jo jag förstår Yannis....Men jag vill ha många gator att gå på, gärna olika varje kväll med fina promenadstråk och lite affärer att kika in i...Jag är ju storstadsmänniska..... Så jag vet MIN begränsning och skulle säkert trivas bättre i Chania ....eller ännu större städer. Vi brukar ju fira nyår i stora städer som Aten, Milano, Paris eller Madrid så några få dagar i Paleochora sommar eller tidig höst blir nog bäst för mig att starta med... I år blir det "nästan nyårsresa" till Krakow 2 jan.
På sommaren är det säkert annorlunda i Paleochora.... Lissi |
|
||||
|
||||
Birgitta - det låter trevligt
Har packat klart nu och inväntar nattning så att vi får vakna och åka iväg...!!! Är i Paleochora om 24 timmar nu. Härligt!!! God Jul! Lena |
|
|||
|
|||
Ha det så jättebra i Paleochora!
Lissi |
|
|||
|
|||