|
|||
|
|||
Sv: Ryggstödsfällning på flygplan
Citat:
I det flesta fallen då det blir bråk om att fälla bak stolsryggen går flygbolagen på att framförvarande får fälla upp sin stolsrygg. Därför är det ett flertal företag som funderar/planerar på att ta bort möjligheten att fälla bak stolsryggen. Om personer som Lissi skulle vara mer ödmjuk mot sina långbenta medmänniskor så skulle de här aldrig vara ett problem. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
Jag har aldrig fällt en stol utan att fråga , men tydligen har andra råkat ut för sådana och DET ska inte jag ha skit för! Läs ordentligt innan Du svarar tack! Huruvida jag sen är ödmjuk eller inte mot personer med långa ben vet Du inget om! Lissi - som FORTFARANDE aldrig fäller utan att ha frågat innan!! |
|
|||
|
|||
Jag mår illa när jag läser allt elakt som skrivs här!
Att Lissi skulle vara egoist och inte visa hänsyn till andra..det finns ingen mer omtänksam och hjälpsam person än hon! Jag är helt säker på att hon skulle respektera om någon nekade henne att fälla ett säte! Sunny |
|
||||
|
||||
Citat:
Och väldigt lätt att döma människor efter om de fäller säten eller inte... Jag fattar fortfarande inte... Hur farligt kan det vara...jag har flugit med personer som är längre än er...och jag har haft en person bakom mig en gång som var över 2 meter och då gav det ju sig själv...han hade nämligen inbyggda "kneedefenders" eftersom han satt med knäna uppe vid hakan och låst fast stolen Den gången när jag vände på mig och frågade om det gick bra om jag fällde sätet såg han förlägen ut, pekade på sina ben och bad om ursäkt att jag inte kunde göra det... Det känns inte som någon i den här tråden ser det från den sidan som den här trevliga mannen gjorde... |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
|
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Det verkar som att Arne hittar de känsliga ämnena att diskutera,Bildgåtor och Stolsfällningar.
I bägge fallen gäller väl att folk har olika åsikter,observera ÅSIKTER,det finns inget rätt eller fel, inga fakta som att jorden är rund,bara vad man själv tycker... |
|
|||
|
|||
Hurra for Arne som klarer å lage to slike diskusjonstråder på kort tid!
Skaper liv i forumet, og det er jo bra For meg kan folk senke setene så mye de vil, men jeg er 1,67 høy så det plager meg ikke uansett. Men aldri, og da mener jeg bokstavelig talt aldri, har noen spurt meg om det er ok at de gjør det. Eller snudd seg først, for å sjekke om jeg har kaffe eller vin (det er ofte vin) på bordet mitt. Det verste jeg har opplevd som flypassasjer er faktisk dem (og det har alltid vært menn) som har sittet i setet ved siden av meg og 1) vært forkjølet, snytt seg i medbrakt papir og deretter lagt alle de gjennomfuktede snytefillene i lommen på setet foran 2) snorket. Høyt. 3) ikke dusjet siden århundreskiftet 4) spiller musikk på medbrakt dings med sånne øretelefoner som funker slik at jeg KUN hører diskantlydene (eller hva det nå heter) gjennom hele flyturen 5) skrever så bredt (ohh, I have balls the size of a horse, you know), så mye at det er umulig å ikke ha konstant nærkontakt med det ene beinet deres. Så vi har alle våre flypassasjerhatobjekter Men som det ble sagt oppi tråden her: alternativet er jo å holde seg hjemme. Så vi får bare tåle litt ukomfortabelhet, enten det er på den ene eller andre måten. Selv er jeg selvsagt den perfekte flypassasjer Senast redigerad av Admirala den 2014-03-08 klockan 23:41. |
|
|||
|
|||
Jag är ingen van resenär, sen jag första gången åkte till Grekland 1981 har det blivit 11 resor. 11 st på 32 år, inte mycket alltså. Vad jag har inbillat mig så är de flesta här, i alla fall de som kommenterar just denna insändare mycket resvana människor som i en del fall åker inte bara en gång om året, utan det kan bli både 2 och 3 resor, till Grekland.
Vad jag är förundrad över är att det problematiseras så mycket över en så trivial företeelse som en flygresa ändå är. De få gånger jag har rest har jag aldrig ens reflekterat över stolsfällningar eller barn som varit med i planet. Mina tankar har helt varit uppfyllda av längtan till det resmål jag varit på väg till och bara haft förväntan. Ju fler gånger man reser desto mer luttrad och överseende blir man, det är vad jag trott, men det verkar som att det är helt tvärtom. Man ser bara problem med allt som kan förekomma på resan. |
|
||||
|
||||
Detta är ett problem som fullständigt har undgått mig. Flyger inte så ofta att det bekymrar mig.
A |
|
|||
|
|||
[quote=greklandsgalen;326850]
Vad jag är förundrad över är att det problematiseras så mycket över en så trivial företeelse som en flygresa ändå är. De få gånger jag har rest har jag aldrig ens reflekterat över stolsfällningar eller barn som varit med i planet. Mina tankar har helt varit uppfyllda av längtan till det resmål jag varit på väg till och bara haft förväntan. Ju fler gånger man reser desto mer luttrad och överseende blir man, det är vad jag trott, men det verkar som att det är helt tvärtom. Man ser bara problem med allt som kan förekomma på resan.[/quote Monica |
|
||||
|
||||
Citat:
Yanna |
|
||||
|
||||
Jag är lite smått chockad över diskussionen här inne. Är det svält, krig eller flygplansstolar som diskuteras? Ord som kränkta och oempatiska i sammanhang om flygplansstolar.
Jag uppskattar att det är fart i forumet men jag förstår inte riktigt hur detta kan röra upp så heta känslor. Fast jag förstod aldrig diskussionen om bildgåtor heller. / Ofelia |
|
||||
|
||||
[QUOTE=Monica C;326853]
Citat:
|
|
||||
|
||||
Ingen har klagat på ATT det finns barn med i planet!
Men GRATTIS till att du aldrig haft ett barn bakom dig som sparkat dig i ryggen under en flygresa!!! |
|
||||
|
||||
Det tycker nog många och det är nog därför diskussionen
går på högvarv nu.... |
|
||||
|
||||
Har hört att det ska göras ett tillägg i FN:s deklaration om männskliga rättigheter; artikel 9 7§: Rätten att fälla sitt flygplanssäte om detta är möjligt att fälla.
Ni som motsätter er detta kan ställas inför rätta inför Haagtribunalen. Grattis! |
|
|||
|
|||
Citat:
Monica |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|