|
|||
|
|||
Sv: Ryggstödsfällning på flygplan
Citat:
Det tolkar jag som att personer som har långa ben får skylla sig själv att man är född med långa ben och att bara för det går har personen framför rätt att fälla bak ryggstödet, istället får den långbenta ta smällen att ha 4timmar konstant smärta i knän för att någon ska få lägga bak sitt ryggstöd för bättre komfort. Varför kan inte personen framför vara empatisk och förstå problematiken för långbenta. LOVAR att ingen långbent gör detta för att bråka. Har varit i en dispyt trots otroligt många resor, med en person framför och det slutade med att hen fick fälla upp ryggstödet då det enligt flygbolaget inte fanns någon rätt att fälla bak ryggstödet då det för mig helt omöjligt skulle gå fortsätta resan. Har sett andra som bråkat om detta och då har man placerat om vissa personer. Ofta den som vill fälla bak ryggstödet. Problemet kommer fram då man inte frågar och trycker bak ryggstödet så att personen bakom först och främst inte är beredd och sedan gör sig illa, eller att man skiter i personen bakom inte vill att man fäller bak ryggstödet. Om man istället frågar flygvärdinnan brukar de gå att byta plats i planet. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Var det en (god?) ide om den som har lange ben, eier problemet, henvender seg til personen som sitter på setet foran, f ø r flyet letter, og spør om vedkommende kan la være å felle ned setet sitt og årsaken ?
Om hele denne diskusjonen (som det også er helt frivillig å følge/lese ) vil jeg si : ER DET MERKELIG AT DET BRYTER UT / ER KRIGER I VERDEN ? Senast redigerad av kari den 2014-03-09 klockan 12:29. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Jag är inte speciellt lång...bara 1.68..men har problem med ryggen...jag fäller stolen..om de som sitter bakom tycker nåt annat så är jag lyhörd..
|
|
||||
|
||||
Citat:
Vi är många i vår herres hage, alltså är vi många som har olika problem, och tyckanden. Men för den sakens skull så ska vi väl inte behöva bli påhoppade för att vi alla är olika. När jag behöver fälla stolen en stund så frågar jag nästan alltid om det går bra. Irene |
|
|||
|
|||
Citat:
Det måste ju verkligen vara extremt ovanligt att någon skulle fälla ner sätet om den bakomvarande verkligen beskrev problemet i samband med detta! Om jag själv hade varit med om så mycket obehag på mina flygningar som Ni beskriver här, tja, då hade jag nog stannat hemma! (alltså OM jag upplevde det som att folk inte visar någon hänsyn) |
|
|||
|
|||
Citat:
Fast jag kanske resonerar fel. Det verkar i alla fall vara en tråd som kommer att vara länge! Lissi |
|
|||
|
|||
Citat:
JAG tycker att det är egoistiskt att fälla ner ryggstödet för att få bättre komfort om personen bakom inte vill det p.g.a för långa ben. Det är något helt annat om man inte vill... Jag har endast varit med om detta en gång trots otroligt mycket resande och då löste flygbolaget det. Dock har jag sett andra i samma situation. Vill avsluta med att jag är väldigt lessen att ni Sunny och Lissi , tog det så hårt att jag tycker man är egoistisk när man fäller bak ryggstödet i VISSA situationer. Va inte meningen att någon skulle ta illa vid. Jag ber om förlåtelse. Men jag hoppas att jag får fortsätta uttrycka min åsikt och för den delen även höra andras. Senast redigerad av Polarmannen den 2014-03-09 klockan 18:53. |
|
|||
|
|||
Citat:
|
|
|||
|
|||
Citat:
MEN jag tar illa vid mig när man på ett forum där många av oss knappt känner varandra, blir kallad för både det ena och det andra, de "orden"behövs inte i sammanhanget för att försvara sig, det är ju också så lätt att missuppfatta det någon skriver pga att man inte känner personen. Men jag kan förstå problematiken för Er "långbenta" men har inte hamnat i denna situationen med någon medpassagerare, på de flygningarna jag gjort upplever jag det som de flesta har sina säten fällda. Sunny Senast redigerad av Sunny12 den 2014-03-09 klockan 20:36. |
|
|||
|
|||
Heja Nilam! Jag är övertygad om att du är en medkännande och ansvarsfull person. Att likna dig vid något annat för att du fäller en flygstol är lite "too much".
Jag fäller också min stol och förnekar ingen annan att göra dito. Tycker att ämnet tar för MYCKET PLATS!!! i forumet. |
|
||||
|
||||
Kolla länken om du är "passageraren från helvetet". Man börjar nästan undra om de har läst tråden här på Kalimera
/Netwolf |
|
||||
|
||||
Citat:
Katitzi |
|
||||
|
||||
Citat:
Att sedan sådana råd överhuvudtaget behöver lämnas visar ju hur otroligt olika vi är, även som flygpassagerare. Masse |
|
||||
|
||||
Tänkte också på Kalimeratråden (den gamla) om att fälla sätet, när jag läste dagens GP. Det var jag som blev utsedd till barnhatare den gången
Har efter den tråden studerat flygplanssätena mer ingående och kommit fram till att för att ha obehag av att framförvarande fäller sätet så måste man ha inte långa ben utan väldigt höga Det är först ca 20 cm upp på ryggstödet, mätt från sitsen, själva sitsen är väl ca 15 cm tjock, som stolsryggen lutas in över knäna på den som sitter bakom. I en del flygplanssäten blir det mer plats där man i de flesta fall har knäna mer plats för bakomvarande. Ni som inte kollat, gör det vid nästa flygning. Själv tycker jag katapulten är ett värre problem än stolsfällning, jag fäller stolen, de framför mig gör det, jag har aldrig frågat om lov, ingen framför mig har någonsin frågat om lov. Och aldrig har jag blivit ombedd att fälla upp stolen, ej heller bett framförvarande göra det. |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Iaf, apropå GP-artikeln, det där med fötterna är något som plågar mig. Är så väldans brydd att mina fötter ska lukta. Tycker om att ta av mej dojjorna. Inga större problem, brukar ha ankelstrumpor på mig. Men vid några tillfällen från Vietnam, Filippinerna och Thai, har jag haft flippisar eller badtofflor. Dom blir ju inte fräscha efter några veckor. Brukar även ha våtservetter i handbagaget, så fötterna går att åtgärda, men flippisarna... |
|
||||
|
||||
Faktum är att jag har aldrig nånsin störts av någons fotodör på flyget, om ens märkt någon. På bio däremot.. uuurk!
/Netwolf |
|
||||
|
||||
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|