|
||||
|
||||
Boende Skopelos stad
Håller på att kika på olika boendealternativ i Skopelos stad. Ett som jag kikat på är Spitalia (som jag frågat om i annan tråd). Nu kollar jag på andra alternativ. Våra önskemål är:
- Ej dubbelsäng utan separata sängar - Ej markplan/terrass utan minst en våning upp med balkong - Havsutsikt - Nära centrum av Skopelos stad (0 - 700 m) Har kikat på Takis - Sophie Studios. Förmodar att det är det som Janne nämner som Del Sol i e-guiden? Det verkar ju fint. Förmodar att det är ett vassare alternativ än Spitalia, och därför givetvis också något dyrare. De erbjuder både studios och lägenhet. Är det någon som vet om de har studios som kan upfylla samtliga våra önskemål ovan, och hur är chanserna att i så fall få det säkrat? I beskrivningen på Booking.com anges t ex enbart "Utsikt" och inte alternativet "Havsutsikt". Ni som har bott där, jag skulle vara tacksam för era synpunkter och svar på ovanstående. Masse |
|
||||
|
||||
Sv: Boende Skopelos stad
Citat:
Utsikt från "vår" balkong. Så här ser stället ut från andra hållet. |
|
||||
|
||||
Tack Janne för ditt svar och för fina bilder. Härlig utsikt!
På bilderna på Booking.com framgår att det finns enkelsängar också. Sen är nästa fråga om de finns i studios eller endast i lägenheterna och om det sammanfaller med övriga önskemål. Jag kollar med Sophie. Masse |
|
|||
|
|||
För rätt så många år sedan bodde vi på som det numera heter Smile Stella studios. Om du tittar på booking ser du rum med enkelsängar. Vi bodde på våning 2 med balkong, men hade tillgång till uteplats i trädgården oxå. Jag vet inte om Stella fortfarande är där, men hennes son Jannis tror jag driver det idag. Jättetrevliga människor allihopa där.
//Ann |
|
||||
|
||||
Tack för tipset Ann! Ska kolla på det.
Masse |
|
||||
|
||||
Det blev en deal med Sophie. Mycket positiv kontakt. Tack för tipset Janne!
Masse |
|
|||
|
|||
Hej!
När ska du dit Masse? mvh Elisabeth |
|
||||
|
||||
Hej Elisabeth,
Vi har fått till en ombokningsbar flygstol till Skiathos och boende hos Sophie för 23 maj - 6 juni. Allt möjligt att om-/avboka fram till 3-4 veckor före avresa. Masse |
|
||||
|
||||
Vad kul, Grattis Masse!
Det blir intressant att höra vad ni tycker om Skopelos sen! Maria |
|
|||
|
|||
Citat:
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Nej avboka hoppas jag att vi slipper. Men det är skönt att ha möjligheten när man bokar så här långt i förväg. Masse |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Citat:
Sophie är en av de mest sympatiska människor vi har träffat i Grekland. |
|
||||
|
||||
Kan kun være enig med Janne.
|
|
|||
|
|||
Är det ngn som bott på Smile Stella studios?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|