Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2014-11-06, 10:27
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: TV

När vi flyttade från Stockholm flyttade inte teven med. Kollade mycket på teve tidigare, inte minst såg jag nyheterna ofta. Jag var något av en nyhetsnarkoman. Nu har jag inte sett nyheterna på fyra år. Saknar det inte alls. Enda gången jag saknar teve är när det visas viktiga fotbollsmatcher, men då går jag till någon som har teve. I stället tittar jag i paddan, eller i datorn. Följer en del serier på HBO, och ser några få program på SVT Play (Babel och Kobra).

Jag har under de här tevelösa åren upptäckt P1 på radion. Jag lyssnar live, och på SR Play. Vilket skatt P1 är! Vad gör man när man ingen teve har, förutom att lyssna på radio. Jo, jag läser mycket mer än tidigare, och jag lyssnar mycket på musik (musik är mitt stora intresse i livet).
Svara med citat
Gammal 2014-11-06, 11:00
Monica Ps avatar
Monica P Monica P är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2007

TV har vi, två till och med, men ljudet är avstängt och så har vi två hörlurar. Aldrig bråk om vad man ska se/höra! För min det är det Aigaion lokalTV som gäller, där jag får veta vad som är på gång av de ofta lite smågrälande Mammas och Betty. Alternativt TV12 . För övrigt nobbar jag alla program, men min man vill gärna somna till Discovery-nånting.
Svara med citat
Gammal 2014-11-06, 12:49
Sunny12 Sunny12 är inte uppkopplad
Avslutat medlemskap på egen begäran.

Reg.datum: jul 2012

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera Visa inlägg

Jag har under de här tevelösa åren upptäckt P1 på radion. Jag lyssnar live, och på SR Play. Vilket skatt P1 är! Vad gör man när man ingen teve har, förutom att lyssna på radio. Jo, jag läser mycket mer än tidigare, och jag lyssnar mycket på musik (musik är mitt stora intresse i livet).
En mycket sund omställning tycker jag....tror också att jag skulle läsa mer och lyssna mer på musik än vad jag gör idag OM inte tv:n fanns tillgänglig!

Synd bara att man knappt får något för tv:n om man skulle sälja den min är bara knappt 3 år.

Sunny
Svara med citat
Gammal 2014-11-06, 13:12
Malina Malina är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag skulle önska att jag kunde lyssna mer på P1.MEN,jobbar med telefonen hela dagarna och då kan man inte ha pratprogram på.
Kvällar blir det mest TV,bok och P2.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:33.