|
||||
|
||||
Ett par frågor om Parga...
Hur är vattentemperaturen vid bystranden i mitten av juni, har det hunnit bli varmt då? 25 eller mer?
Är det möjligt att få till en dagsutflykt till Korfu om man bor i Parga stad? Senast redigerad av ErOg den 2015-01-12 klockan 11:14. |
|
||||
|
||||
Sv: Ett par frågor om Parga...
25 grader i mitten av juni är inte så troligt om du går en bit ut i vattnet. Runt 22 var det när jag var där ett år vid den tidpunkten. Eva
|
|
||||
|
||||
Citat:
Utflyktsbåtar går från Parga stad till Korfu stad flera gånger i veckan under högsäsong |
|
||||
|
||||
Perfekt!
Hur lång tur är det? |
|
||||
|
||||
Det tar ca 1,5 till 2 timmar beroende på vilken båt man tar, finns mer än en. Det är ett tag sedan vi var i Parga men så här var det när vi tog denna dagsutflykt, mycket trevlig sådan |
|
|||
|
|||
Hej!
Jag frågad min vän Som bor i Parga och han sa att båten tar ca. 2½ timme |
|
||||
|
||||
Kan det vara mer tidseffektivt att ta buss/bil till (tex) Igoumenitsa och ta nån färja/båt därifrån?
Angående vattentemperaturen; när kan man förvänta sig att det blivit uppemot 25 grader..? 22 är i kallaste laget för oss... |
|
||||
|
||||
Jag var där 7-14 juli 2014, enda doppet genomfördes sista dagen, tog cirka 10 sekunder.
Gunilla - som åkte en sväng till Kreta 6 veckor senare för att bada och njuta av det |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|