![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Idag gratulerar vi våra danska vänner på deras nationaldag! Hipp hipp!
![]() ![]() ![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() ![]() ![]() - og DOBLER den - f o r i morgen er det vel SVERIGES Nasjonaldag ![]() Svenske Flaggans DAG ![]() ![]() ![]() GRATULERER ALLE ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
På danskernes vegne takker jeg mange gange 😊 selv er jeg ikke mere traditionsbunden end at jeg fejrer aftenen på Amorgos 😉
Samtidig tilslutter jeg mig gratulationen til Sverige med dagen i morgen 😊 Senast redigerad av Susie den 2015-06-05 klockan 21:09. Anledning: Tilføjelse |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Faktisk så har vi slet ingen nationaldag i Danmark. Dagen i går er det nærmeste, vi kommer på en. I går var dagen, hvor vi danskere fejrer vores første demokratiske grundlov, som vi fik i 1849. Dagen markeres ved en masse politiske taler rundt om i landet. Da vi skal have folketingsvalg den 18. juni, var det en ekstra anledning for politikerne at komme ud i marken og tale deres sag. Jeg har læst, at det store emne i gårsdagens taler var ytringsfrihed. Indtil 1977 var dagen en officiel halv fridag, hvilket den altså ikke er længere. Alligevel er der mange, der stadig holder den tradition i hævd, og mange arbejdspladser er endda lukket hele dagen. |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, där ser man. Ni firar heller inte så mycket. Själv "firade" jag nationaldagen, med besök på både Media Markt & Bauhaus.
Nä, den egentliga nationaldagen för svenskarna är ju midsommarafton och dans runt stången. Fast då är ju ingen kvar i stan, så det funkar ju ändå inte med parader o dyl. /Netwolf |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|