![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Godmorgon. Frukost på Lefkas efter struligaste nerresan nånsin. Kaos på Arlanda med långa snirklande köer. Rörigt på planet, fick betala taxfree när vi gick av, usel mat. På bussen mot hotellet tog nån fel väska så nån hittade inte sin. Vi kom fram, fick rummet. Fick en etta även denna gång fast vi betalt en tvåa. Stängt för natten när vi ville byta, påpekade det i morse, hävdade vi hade en 2. Backade när vi visade hemsidan, får byta senare. Igår åt vi en gyros o kall Amstel. Området har blivit fräscht, nya restauranger
![]() ![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, herregud vilket strul. MEN, ni är ju i Grekland och då gör ju inte allt strul ngt
![]() /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]()
Oj, vilken strulig nedresa.
Hur är vädret? Slapp ni regnet? |
|
|||
|
|||
![]()
Frukost inomhus idag. Regnat i natt då vi sov. Bytt till en större tvåa, mer space, varmare golv. Köpt färsk bröd till frukost. Läsa o jogga innan lunch, sen tal om för Airtours vi fått en för liten lya 2 ggr på raken, tlllfällighet? Blir sol i em så lunch på hamn promenaden, köpa kryddor ofrimärken, vi blev igenkända även på italienaren i går, måste gjort bra intryck i höstas
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Härligt att det gick att byta till större, och så vann DIF igår, kan knappast bli bättre.
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Fick lite regn igår. Varit kall o regnig vår på ön. De tror på lite färrei turister i år jmf med förra året. Billiga liren i Turkiet lockar.. joggade i går ner runt bukten, fick sen Saganaki till lunch förrätt. Pool o sol efter. Har två sol dagar framför oss frappe, bok, horisontalläge,ett problem tynger mig.
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Se däär!!..nu känns väl väl problemet inte så tungt längre?! ![]() ![]() Tack för dina härliga rapporter! / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Såg att de ska vara molnig på Lefkas de kommande dagarna. Hoppas att ni slipper mer regn. |
|
|||
|
|||
![]()
Tog en halvliter Retsina till lunch idag. Vykort till Janne postat
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() Citat:
Du kan läsa om öl i Grekland här. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Ett i mitt tycke väldigt gott öl är Anders som har sin hemvist på Rhodos om jag minns rätt. Därmed är tillgången ganska begränsad. Jag hittade det på grannön Tilos. Men om vare sig Alfa eller Anders finns så duger Heineken eller Amstel gott för mig. Masse |
|
|||
|
|||
![]()
Till lunchen i går beställde vi Esa, ljus sort. Fanns pils eller lager. De hade paxat solstolar åt oss, finns bara 6 par. Jättegulligt. Blev även igenkända på kina krogen, frågade vi besökt ön förr? Måste gjort bra intryck i höstas.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Det var attans vilket väder det är och har varit. Hoppas ni får två fin stranddagar med sol, och att ni slipper kylan på kvällen.
|
|
|||
|
|||
![]()
Sista frukosten för denna gång. Utomhus,
![]() ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Hoppas ni var nöjda med er resa. Alltid roligt med direktrapporter. Ha en bra resa hem!
/ Anne ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Tack för dina rapporter Carle, och välkommen hem.
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|