![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]()
Ekathimerini skriver att båtbiljetterna kommer att bli mellan 7-10 % dyrare i år på grund av högre bränslekostnader.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Säkert!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Man måste ju minska föroreningarna genom att sänka svavelhalten. Har då Iran/USA-krisen någon betydelse då? Jag är inte kunnig på sånt.
Dessutom kan/vill dom inte höja priserna för passagerare som färdas på färjor vintertid, då färjetrafiken är mindre frekventerad. Alltså,det blir en fördel att åka till Grekland vintertid! ![]() Hälsar Birgitta från Kreta. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Fergene begynner å bli såpass dyre at vi bruker mer og mer fly til og fra øyene.
I mange tilfeller sparer man penger på å fly, pluss at man sparer tid man kan bruke på andre ting. En halvtime på fly kontra 6-8 timer på ferge er stor forskjell når prisen blir omtrent lik. Som et eksempel finner jeg Naxos-Piraeus med Blue Star i slutten av september til 45 euro pr. pers. Naxos-Athen med fly samme dag koster 31,3 euro... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Då är det både billigare och snabbare att flyga.
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Det finns vissa "bränslesvin" till fartyg i drift i Grekland (exv. Capricorn) som Sea Jet hade i trafik i somras. Det var fyra fartyg i samma serie, de övriga förutom denna torde vara upphuggna p.g.a. bränsleförbrukning. Troligen försöker vissa redare fortsätta med dylika fartyg genom höjda biljettpriser nu (2020) då man måste köra på bättre och dyrare bränsle även i Medelhavet. Dessa fartyg är "miljösvin" också, kanske lika bra de försvinner från Grekland också.
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|