![]() |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Folk pratar om att det inte går att stänga skolor för att vårdpersonalen behövs. Vad är värst: att stänga skolor och förlora vårdpersonal när vården ännu inte är överbelastad av Coronafall, eller ha öppna skolor och inte ha tillräckligt med vårdpersonal och sängar på sjukhusen för alla de Coronafall som de kommer översvämmas med? |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
Själv funderar vi på att åka till byn med barnen. Där kommer de kunna vara ute mer. Inte så mycket människor och friare. Förstår inte hur mina energiska fyraåringar skulle klara av en eventuell karantän och vara hemma hela tiden. De skulle bli galna och vi också. |
|
||||
|
||||
![]()
Och Grekland stänger alla hotell till och med den 30 april!
|
|
||||
|
||||
![]()
När jag vaknade idag var det med en känsla av overklighet. Händer det här på riktigt eller har jag drömt? Tyvärr hade jag inte drömt.
![]() Hur känner ni andra er? |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Man önskar att det vore en mardröm! Just det här med att man inte kan planera nånting alls framåt ![]() / Kajja ![]() |
|
||||
|
||||
![]()
Jag tycker det känns lite overkligt alltihop :-( För stort och kunna ta in allting! Nyss kom jag och tänka på att hur gör dom hotellen som har gäster nu ? Måste dom kasta ut gästerna? Tex, på Kalymnos har några små hotell öppet så gott som året runt, för det kommer klättrare dit redan nu :-( Tänker också på alla vänner som har små hotell och tavernor osv. Måste vara svårt och planera verksamheten när man inte vet hur det blir. Att anställa folk och sedan kommer inte turisterna! Och kommer turisterna så är ju risken stor att det blir mer spridning.... Nästan som att välja mellan pest och kolera :-(
Riitta |
|
||||
|
||||
![]()
En annan tanke med det här som gör att det känns overkligt är att man/jag inte känner nån som har drabbats av corona. Jag känner inte ens nån som känner nån..
/ Kajja ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Angående att alla hotell stängs läste jag att hotell som redan är öppna får vara det tills den 23/3... vet dock inte om gäster måste bort sedan och hotellet stängs...
Usch det är en hemsk tid! Hur ska det bli? /emma |
|
|||
|
|||
![]()
I vår bekantskapskrets har minst 3 fått bekräftat att de har Corona ! Ingen av dem har varit utomlands utan blivit smittade inom landet.
Skrämmande! |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Läste nu att Österrike ska begränsa sammankomster till max fem (5!) personer. Helt oroligt. Jag la precis ut Veckans bild, och jag valde den för att den får mig alla le, och det kan behövas just nu. Kolla bilden här. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
En känsla av uppgivenhet finns där hela tiden. Man smyger ut tidigt på morgonen, eller sent på kvällen för att handla. Som man vore nån sorts brottsling. Känner som dig stor vanmakt, när man vaknar och man vill nästan inte börja dagen med nyheter, då det tenderar bli värre och värre... ![]() /Netwolf |
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar inte oroa mig, men i dessa tider med allt som händer och som ni skriver att det är som en dålig dröm...ja nu känner jag mer och mer en slags uppgivenhet och en stor oro för hur det är och ska bli fortsättningsvis! I vanliga tider hade jag sett fram emot vår, sommar och en greklandsresa...nu känner jag mest en stor tomhet och vanmakt....
med stor oro kommer jag i morgon gå till mitt arbete på förskolan där jag som 60 åring, och tydligen i riskgruppen, möta x antal snuviga, hostiga barn. Inga ytterligare restriktioner har gått ut till föräldrar än de vanliga.... men föräldrarna har väl viktigare jobb än jag för de måste kunna lämna sina barn.. även de som är hemma med syskon eller är rbetslösa är välkomna att lämna sina barn till mig ch mina kollegor. Förstår i inte hur detta ska kunna stävja smittan... /emma ...som känner sig ledsen på alltihopa...😢 |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Igår åkte vi till ICA Maxi för inhandling av en del viktualiteter. Tanken var kanske även att köpa med någon extra konservburk med soppa el dyl... Det som vi hade på listan var köttfärs, toapapper, mm, som var nödvändigt att fylla på... Vad ser man? Hyllorna för köttfärs och toapapper gapade helt tomma. Jag fick bara tag på en förpackning hushållspapper. Det fanns bara några enstaka kvar.. ![]() Som tur är har jag sparat en del dagstidningar. Förr hade man ju ark av tidningspapper, hängandes i krokar ute på avträdena. Det kanske finns någon gammal telefonkatalog liggandes i källaren oxå.... suck.... ![]() I fredags em på väg hem från jobbet slank jag in på ett apotek och frågade om de hade fått in handsprit.... hehehe.. jodå, i torsdags em, dagen innan alltså, hade det kommit en leverans på 180 flaskor....Dessa tog slut på dryga 10 minuter! Du måste skämta sa jag till tjejen som jobbade därstädes, - nej - detta var dagsens sanning. Jag läste förresten någon blänkare för några dagar sen om att det hade uppstått handgemäng gällande handsprit, inne på ett apotek någonstans i Sverige.... detta är ju helt sjukt.. //Conny |
|
|||
|
|||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() |
|
||||
|
||||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
Kanske läge att installera en bidé. |
|
|||
|
|||
![]()
Jag brukar inte oroa mig, men i dessa tider med allt som händer och som ni skriver att det är som en dålig dröm...ja nu känner jag mer och mer en slags uppgivenhet och en stor oro för hur det är och ska bli fortsättningsvis! I vanliga tider hade jag sett fram emot vår, sommar och en greklandsresa...nu känner jag mest en stor tomhet och vanmakt....
med stor oro kommer jag i morgon gå till mitt arbete på förskolan där jag som 60 åring, och tydligen i riskgruppen, möta x antal snuviga, hostiga barn. Inga ytterligare restriktioner har gått ut till föräldrar än de vanliga.... men föräldrarna har väl viktigare jobb än jag för de måste kunna lämna sina barn.. även de som är hemma med syskon eller är rbetslösa är välkomna att lämna sina barn till mig ch mina kollegor. Förstår i inte hur detta ska kunna stävja smittan... /emma ...som känner sig ledsen på alltihopa...😢 |
|
||||
|
||||
![]()
Grekland kommer att stänga gränsen mot Nordmakedonien och Albanien.
Färjorna från Italien får inte ta med passagerare till Grekland. Man ska sätta vakter i de större livsmedelsbutikerna för att förhindra trängsel. Stränderna ska stängas för besökare. Beslutet togs efter att någon strand i närheten av Aten blev överbefolkad i det fina vädet i går. Inga flyg till Spanien. Efter Danmarks beslut att stänga gränsen i går går det bara SAS flyg mellan Aten och Köpenhamn (ett tag till) tills vidare. I går kostade en enkel biljett utan bagage över 4 000 svenska. Regeringen har uppmanat äldre personer att inte besöka kyrkorna. Det har nog aldrig hänt förrut. Ps Även i Aten hamstrar kunderna toalettpapper Jag ska iväg till mitt "sommarnöje" i mitten på maj. Jag håller tummarna. Om det nu hjälper |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|