![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
||||
|
||||
![]()
Idag gick jag förbi stora stranden på vår lilla ö, och där var massor med folk, även på de stora gräsmattorna, och vid de fyra beachvolleybollplanerna. Nästan igen brydde sig om att hålla avstånd. Men så var det nästan bara ungdomar där, och de är ju odödliga. Jag skulle säker ha gjort likadant om jag hade varit ungdom idag.
Idag läste jag om några stränder i England där det var fullknökat med folk i lördags. Mycket ungdomar där också. Jag undrar verkligen om den här smittspridningen någonsin ska avta när det är så många inte bryr sig. Så det blir till att hoppas på ett vaccin, och det fort. ![]() Durdle Door beach i England i lördags. |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
![]() /Netwolf - The Survivor |
|
||||
|
||||
![]()
Man undrar ju onekligen hur tillförlitlig olika länders statistik är?? Kina har väl rapporterat runt 4000 dödsfall i Covid-19, men under samma period har 21 MILJONER mobiltelefon-abonnemang upphört i Kina... Enligt kinesiska bekanta går det nästan inte att fungera i det kinesiska samhället utan mobil, så hur kan det komma sig att så många miljoner abonnemang försvunnit under våren?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vid en första anblick så låter ju 21 miljoner abonnemang jättemycket. Men .....
..... Kina har såvitt jag har kunnat utröna 1393 miljoner invånare (2018). Av dem så utgör 21 miljoner c:a 1,5%. Förvisso är en del av invånarna spädbarn eller åldringar som är för unga/gamla för att ha något mobilabonnemang, och många är för fattiga, så ..... då är den verkliga siffran förmodligen några procent högre. Men även om det är så att det rör sig om några procent mera så låter det för mig inte osannolikt att några procent av befolkningen avslutar befintligt abonnemang för att skaffa ett nytt hos någon annan operatör. Misstänker att det kan vara så i Sverige också. Men kanske finns det i Kina bara en enda statlig operatör, och då är det ju lite svårare att byta. Men om det är så eller ej??? ...... jag har ingen aning! ![]() ![]() Masse |
|
||||
|
||||
![]()
21 miljoner låter ju ofantligt mycket. Bara att få fram kistor till alla, låter ju inte ens hanterbart. Massgravar?
Ja, jag vet inte. Precis som Masse skriver kanske de har liknande som i Sverige, med abonnemang som upphör efter tid. Men jag vet ju inte heller. Vad som vore intressant, är ju att jämföra med tidigare år. Hur många mobilabonnemang brukar upphöra vid denna period och sen jämföra. Var kommer uppgifterna ifrån, Giottoni? /Netwolf |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
|
|||
|
|||
![]()
Jovisst. Kan ju bero på utomjordingar också.
|
|
||||
|
||||
![]()
[QUOTE
Var kommer uppgifterna ifrån, Giottoni? /Netwolf[/QUOTE] Borde naturligtvis ha angivit källa! Det var på ledarsidan i en av våra större morgontidningar som chefredaktören spekulerade kring kinesiska rapporter. Fram till december hade tydligen antalet mobilabonnemang i Kina oavbrutet ökat, men under första månaderna 2020 hade plötsligt istället antalet abonnemang MINSKAT med 21 miljoner. Inget explicit påstående att det var dödsfall som låg bakom den stora nedgången utan bara ledarskribentens spekulationer om 100000 insjuknade o 4000 dödsfall kunde förklara 21 miljoner avslutade abonnemang. |
|
||||
|
||||
![]()
Här har jag sammanställt en lista på vanliga frågor och svar om resor till Grekland angående coronaviruset. Detta gäller endast svenska medborgare. Jag har inte exakta svar på alla frågor, och svaren kommer säkert att ändras, för allt går så fort, och det är ibland svårt att veta vad som är förslag eller ett beslut. Men så här verkar det vara i skrivande stund, den 3 juni 2020.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tack Janne.
Den informationen övertygar i alla fall mig om att vi tog rätt beslut att inte boka någon ny resa i år. Det låter inte som att det är det Grekland som jag vill komma till. Blir mer motiverad än någonsin att se fram mot en resa nästa år. Ulla |
|
||||
|
||||
![]()
Känner samma sak, det är inte det som är mitt Grekland.
|
|
||||
|
||||
![]()
Tolv av 91 passagerare på ett Quatar Airlines flyg till Aten testade positivt för corona.
https://www.theguardian.com/world/20...7cSl9h6XJAZhGM Besvärligt är det. / Anne |
|
||||
|
||||
![]() Citat:
/kimmen |
|
||||
|
||||
![]()
Ja, nu känns Greece 2020 definitivt körd...
|
|
|||
|
|||
![]()
Jag skulle tro att om man ger sig katten riktigt ordentligt, på att se till att resa till Grekland och gör alla förberedelser, skaffar sig 1000% mer tålamod och räknar med att allt kommer att ta MASSOR av mer tid så visst går det väl att ta sig fram till sen destination.
MEN...…...om man inte kommer längre än att man blir "tillfångatagen" i en kontroll, för hög temperatur och blir stoppad i karantän som de där från Qatar-flighten så är ju ALLT FÖRLORAT för sin egen del. Jag finner inte att det är värt att göra detta, jag har sen länge insett att det inte blir något resande till Grekland i år, finns bara inte på kartan även om jag kommer att SAKNA f*******t mycket. Det är för stora risker även om det som sagt kommer att gå att resa. / Hasse ![]() |
|
|||
|
|||
![]()
Slutet på juli var tanken att åka till Karpathos från Arlanda. Om nu det blir tillåtet att åka,tror ni grekland fortfarande är lika noga med karantän då ? Vill som sagt inte åka då, men om UD avråder får man ju pengar tillbaka,men troligen inte om man ej vill åka pga greklands karantän
|
|
||||
|
||||
![]() Citat:
|
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|