Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-05-07, 21:20
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Lavrio - Pireus

Hej alla,

Jag hade i min plan tänkt åka till Kea och därefter ska jag ta mig till Sifnos. Men tvärförbindelserna är lika med noll mellan öarna.

Nu är jag inne på att åka från Kea tillbaka till Lavrio och
därefter buss eller liknande till Pireus.
Annars hade båt Kea - Pireus inte varit så dumt, men där får jag inget "napp" i min sökning.

Är det någon som har egen erfarenhet eller känner till något bussbolag som kör den sträckan.

Vad kan en taxi kosta mellan dessa hamnar tro ?

Chris
Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 21:33
Kalimeras avatar
Kalimera Kalimera är inte uppkopplad
Admin

Reg.datum: nov 2004
Standard Sv: Lavrio - Pireus

Citat:
Jag hade i min plan tänkt åka till Kea och därefter ska jag ta mig till Sifnos. Men tvärförbindelserna är lika med noll mellan öarna.
När vi var på Kea avslutade vi resan på Santorini. Vi åkte Kea - Kithnos - Serifos - Sifnos - Santorini. Det gick inga båtar till Serifos/Sifnos från Kea, men från Kithnos var det mycket bra förbindelser med Serifos/Sifnos. Och mellan Kea och Kithnos gick det flera båtar i veckan.

Citat:
Nu är jag inne på att åka från Kea tillbaka till Lavrio och därefter buss eller liknande till Pireus.
Bussen från Lavrio (eller till) stannar inne i Aten, därifrån kan du ta taxi eller buss (och säkert metro) ner till Pireus. Om jag inte minns fel tog det en dryg halvtimme mellan Aten (Markopoulo) och Lavrio.
Svara med citat
Gammal 2006-05-07, 21:57
Chriss avatar
Chris Chris är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Kalimera
När vi var på Kea avslutade vi resan på Santorini. Vi åkte Kea - Kithnos - Serifos - Sifnos - Santorini. Det gick inga båtar till Serifos/Sifnos från Kea, men från Kithnos var det mycket bra förbindelser med Serifos/Sifnos. Och mellan Kea och Kithnos gick det flera båtar i veckan.

Ja, det är en möjlighet att åka via Kithnos, bara tidtabellerna stämmer, för jag vill inte ha en övernattning där, utan vidare direkt ner till Sifnos.

Ska sammanstråla med resten av sällskapet som åker direkt från Pireus ut till Sifnos.
Båt tiderna mellan Kea o Lavrio kan man inte klaga på. Och jag hade tänkt dra vid 7 tiden på morgonen in till
Lavrio, för att sedan ta mig till Pireus och möta upp där eventuellt. Det bästa hade ju varit att kunna åka båt från Kea till Pireus, men det går inte.

Men vi får se - bara båttiderna kommer så ...

Chris
Svara med citat
Gammal 2006-05-09, 22:00
Anlis avatar
Anli Anli är inte uppkopplad

Båt tiderna mellan Kea o Lavrio kan man inte klaga på.

Chris
[/quote]

Har du hittat båttider Kea-Lavrio? I så fall var? Jag har letat och letat men lyckas inte hitta något .

Anna-Carin
Svara med citat
Gammal 2006-05-09, 23:06
Janériks avatar
Janérik Janérik är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Anli

Har du hittat båttider Kea-Lavrio? I så fall var? Jag har letat och letat men lyckas inte hitta något .

Anna-Carin
Sök på GTP (länk på förstasidan här) och sätt in "Port Code" "ANI" och "LAV" så kommer det upp två sidor med båttider.

Mvh Janérik
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:59.