Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kafé Kalimera

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-08-25, 23:24
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Kändisar!!

Var på samma plan som Kattis Ahlström och Niklas Strömstedt till Santorini förra året, de var där i två veckor. Noterar ni?
Dyker det upp en bildgåta med frågan vilka kändisar syns knappt på bilden, så vet ni vad ni skall svara
Får man lov att skylla fotograferandet på den då 12-åriga dottern?

// Helén
Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 03:03
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Frappe
Sen har jag ju fått Sakis Rouvas till granne i sommar.....
Ha, ha, ha... Ge honom en Metaxa från mig. Hörde hans "Olla Kala" igår på Arion. Festlig kille som är rätt rolig.

Peter
Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 07:29
darleen darleen är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Jag har sett Gerard Depardeiu på Cypern 2003!! Han gick med en ung mörkhårig kvinna vid sin sida..
Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 10:48
Ioslinas avatar
Ioslina Ioslina är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006

Jag såg Kiki Danielsson på Arlanda en gång.........fast det var längesen. Hon var fortfarande gift med sin karl och de åkte hela familjen..

Har sett Leif Arhle på Arlanda, han var väl med i Goda grannar eller ngt sånt! Han är konstnär vet jag numera.........

Min sambo fotades tillsammans med Björn Borg och Mats Waltin, på VIP läktaren på fotbolls VM i Tyskland.

På den tiden Ann Wibble levde, såg jag henne på väg till London....
Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 13:10
ENIACs avatar
ENIAC ENIAC är inte uppkopplad

Reg.datum: jul 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
Var på samma plan som Kattis Ahlström och Niklas Strömstedt till Santorini förra året, de var där i två veckor. Noterar ni?
Jag var på samma fest som Niklas och Kattis förra året. Också något att anteckna

Peter Harrysson gick genom säkerhetskontrollen på Landvetter samtidigt som vi. En annan gång, på Arlanda, stod jag framför Martin Dahlin i kön inne på Pressbyrån. Fast jag såg inte att det var han, min kompis berättade det för mig

Annars har nog kändisarna lyst med sin frånvaro, i alla fall utomlands.
Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 15:09
Rasmuss avatar
Rasmus Rasmus är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av ENIAC
Peter Harrysson gick genom säkerhetskontrollen på Landvetter samtidigt som vi.
Tror jag inte en sekund på !!!!
Går Peter Harrysson genom någonting vadsomhelst, så går INGEN annan genom detsamma samtidigt... Den karln är STOR...!!!
R
Svara med citat
Gammal 2006-08-26, 18:48
Frappes avatar
Frappe Frappe är inte uppkopplad

Ort: Norra Sthlm, Nea Makri/ Nea Pendeli Athens Grekland

Citat:
Ursprungligen postat av Rasmus
Tror jag inte en sekund på !!!!
Går Peter Harrysson genom någonting vadsomhelst, så går INGEN annan genom detsamma samtidigt... Den karln är STOR...!!!
R
Kan jag intyga då jag satt brevid Peter på ett flyg upp från Götet till Stockholm, för ett år sedan.Jag kunde knappt röra mig......trångt som attan!

Camilla
Svara med citat
Gammal 2006-08-27, 08:54
Luffaren Luffaren är inte uppkopplad

Jag träffade Janne på Santorini 2003.

Mvh / Luffaren...
Svara med citat
Gammal 2006-08-27, 09:29
Agda Agda är inte uppkopplad

Reg.datum: okt 2005

Jag har haft sådana jobb genom åren där det ingått att träffa kändisar, men det räknas inte riktigt. Två möten som jag aldrig glömmer som har varit privat är:
Om ni såg "Folktoppen" igår så nämnde Bert Karlsson när han såg Agnetha Fältskog för första gången, i Lyrestad. Den gången besökte Agnetha oss i mitt föräldrahem och när hon var inne på mitt rum berättade hon vilka kändisar hon träffat av dem som var uppsatta som idolbilder på min vägg. Och medans Bert svängde sina lurviga på dansgolvet fanns jag bakom scenen och höll Agnetha sällskap mellan hennes framträdanden.

Nästa oförglömliga möte var när jag hade fått trillingar. När jag var ute för att handla var jag tvungen att sätta på mig "skygglappar" annars fick jag aldrig något uträttat. Det gjorde jag även denna gången när vi skulle handla på en av Stockholms saluhallar. jag körde bara på med vagnen ända tills min man tog tag i min arm och stoppade min framfart då jag var på väg att "köra över" en man med ett barn på armen som ställt sig i min väg. Mannen började självklart prata och ställa massa frågor om trillingarna och jag svara artigt men kort utan att titta på mannen. När jag gjorde det så blev jag rödare än en tomat i ansiktet, enligt min man. Mannen med barnet (en pojke) var ingen mindre än Benny Andersson, som då hade blivit en världskändis!
Agda

Senast redigerad av Agda den 2006-08-27 klockan 09:33.
Svara med citat
Gammal 2006-08-27, 09:29
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Min man åkte samma flyg från Paris till Köpenhamn som drottning Margarete av Danmark

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-08-27, 13:17
Orust-Tobbe Orust-Tobbe är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2005

Kändisar bland vissa är ju rockarna i Backyard Babies. Dom stod i alla fall nära oss i kön till säkerhetskontrollen på Kastrup i somras när vi skulle flyga ner till Aten. Dom flög dock inte till Aten. Hade väl ett gig nån annanstans. Dregen (gitarristen alltså) var självklart hårt sminkad med svart kajal runt ögonen och hade både huva uppdragen och bredbrättad hatt. Schysst piercingar i hela ansiktet också. Men det var väldigt va kort han va!!
Svara med citat
Gammal 2006-08-27, 18:51
monica monica är inte uppkopplad

Jag såg LillBabs med de berömda döttrarna Malin, malins dotter, Christine och Monica på Arlanda i maj när jag skulle hem till Aten. By the way, de skulle till Nice. De verkar ha en bra sammanhållning dessa damer.

Monica
Svara med citat
Gammal 2006-08-27, 22:27
bon bon är inte uppkopplad

Jag såg Omar Sharif sittande vid bordet bredvid på samma café som jag i Deauville, Frankrike 1994. Sedan, fast det räknas nog inte, såg jag Mikis Theodorakis på Korfu, ngn gång runt 1977. Han höll en oplanerad konsert på en fotbollsplan alldeles gratis och detta är en av mina starkast musikupplevelser någonsin.

birgitta
Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 11:48
Lena*s avatar
Lena* Lena* är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Tyvärr var det inte vi som träffade dessa kändisar på Skiathos för ett par år sedan, utan det var ett par vänner till oss. Men jag skriver iallafall, det är så pass "hett"!

Goldie Hawn och Kurt Russel! Dom satt i bordet bredvid med en armslängds avstånd, inte illa va´.

Lena*.
Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 13:59
anoula
Gäst

Herr Grek har haft en kortlivad historia med Roger Moores barnflicka när de bodde på Rhodos Palace. Det uppges att Mr Moore skall ha blivit fly förbannad när detta uppdagades. Han hotade med att få hela personalen sparkad. När detta inte lyckades sparkade han den stackars barnflickan istället...

Många grekiska kändisar har annars passerat revy på Herr Greks olika jobb. Bl.a. Kathi Garbi, Despina Vandi och Giorgos Dalaras. Garbi hade en mycket liten karl med sig.
I Sverige har han serverat bl.a. under Melas konsert i Hallunda.

Själv har jag träffat Cornelis Vreejsvijk på Gotlandsfärjan, samt att jag suttit bredvid Marianne Bernadotte på planet till Paris en gång (ja, hon flög ekonomiklass!!) men det är väl inte fy skam?
Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 14:38
Themiss avatar
Themis Themis är inte uppkopplad

Flög till Rhodos med samma plan som Marika Lindström o Ingvar Hirdwall någon gång under Varuhuset-eran.
Räknas det som att träffa?
Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 15:05
IngelaEs avatar
IngelaE IngelaE är inte uppkopplad

Nisse Peters med fru, bodde på samma hotel som jag på Rhodos nu i maj/juni
Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 16:30
Kyys avatar
Kyy Kyy är inte uppkopplad

Vi tävlade med Tarja Halonen och anhang om vem som hann först till biljadbordet på Saigon Mui Ne resort i Vietman häromåret.

RaR
Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 20:45
POs avatar
PO PO är inte uppkopplad
Gäst

Vid ett tillfälle hade jag likadana strumpor som Lars Orup!

//PO
Svara med citat
Gammal 2006-09-01, 22:35
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av PO
Vid ett tillfälle hade jag likadana strumpor som Lars Orup!

//PO
Den var bara bäst i ett annars ganska så fånigt ämne.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 16:57.