|
|||
|
|||
Karpathos imorgon!
Sådär ja - nu sitter man här med rejäl snuva medan tvättmaskinen dundrar i badrummet. Imorgon är det min födelsedag och klockan 09.05 avgår planet mot Karpathos. En ny bekantskap som jag har hört så mycket gott om men ändå inte riktigt får grepp om. Det ska bli mycket spännande. Jag har aldrig varit i Grekland så här sent på året förut men som det känns nu blir det något jag gör om - det har varit så härligt att ha allt det mysiga kvar, medan butikerna börjar sälja höstkappor här hemma. Dessutom är det min och sambons enda gemensamma semester i år, så vi har längtat.
Det enda jag funderar lite på nu är om vi kanske skulle ha förbeställt en taxi till flygplatsen när vi kommer fram, men sånt brukar ju alltid lösa sig. Och så får jag inte glömma min nässprej, för gör jag det kommer jag inte känna hur tsazikin smakar till födelsedagsmiddagen imorgon... Senast redigerad av Ella den 2006-09-13 klockan 12:18. |
|
||||
|
||||
Sv: Karpathos imorgon!
Grattis i forskott - och hoppas ni far en fin vistelse pa Karpathos!
|
|
||||
|
||||
[INDENT]
Ja har du ordnat boende är det bra att be hotellägaren att beställa taxi,annars kanske ni kan dela med nån som gjort det.Vi ses kanske ,jag kommer på söndag.Var ska ni bo ?[INDENT]Det enda jag funderar lite på nu är om vi kanske skulle ha förbeställt en taxi till flygplatsen när vi kommer fram, men sånt brukar ju alltid lösa sig. [/INDENT][/INDENT] |
|
|||
|
|||
Sambon är en badkruka utan dess like men badar gärna i pool - därför förbokade vi Romantica där vi fick ett hyfsat pris. Om inte annat känns det fint att snuva Apollo på de där extra tusenlapparna det hade kostat att boka boende via dem.
Vi ringde till Romantica som menade att ingen förbeställning är nödvändig - gott om taxibilar vid flygplatsen. Jaja, vi får väl se. Senast redigerad av Ella den 2006-09-13 klockan 14:17. |
|
|||
|
|||
Ett tips, ta med koftor och byxor.
Grekland börjar bli kallt på kvällar och mornar. Trevlig resa Monica |
|
||||
|
||||
[INDENT]hm
[/INDENT] |
|
|||
|
|||
"Kallt" är väl ett relativt begrepp. 25 grader på Rhodos i skrivandets stund enligt pålitlig källa. Men kofta, byxor och jacka har jag med mig ändå - det är ju så kallt på planet!
|
|
|||
|
|||
Citat:
Och på dagen är det varmt i solen, men på kvällen är det ruggigt. Monica |
|
||||
|
||||
Ønsker deg en deilig ferie på Karpathos, Ella
Kari |
|
|||
|
|||
Haha, låt oss inte tjafsa om detta! Min kompis på Rhodos är kanske mindre frusen än du. Hur som blir nog jättebra ändå. Nu åker jag, kallt eller ej!
|
|
||||
|
||||
Det gick att gå kortbyxor och t-shirt på Karpathos kl 12 på natten iaf
|
|
|||
|
|||
På Rhodos där jag befinner mig just nu behövs ännu ingen jacka/kofta på kvällen. Och då är jag VÄLDIGT frusen av mig . Det skall dessutom bli varmare nästa vecka.
|
|
||||
|
||||
Härligt! Hoppas det håller i sig hela veckan ut...och helst en vecka till
Vi hade nollgradigt i natt här hemma... Ivi -avgång till Karpathos från Arlanda 9.05 på torsdag 21/9 |
|
|||
|
|||
åååååååååååå vad jag längtar! Nedräknaren säger 5 dagar, 11 timmar och sen tickar det på
Vi ses på Arlanda Ivi! |
|
||||
|
||||
Jajamen! Sambon Lasse har en blå Kalimera-tröja på sig och jag ser så där fånigt lycklig ut, så ni missar nog oss inte!
Ivi Senast redigerad av Ivi den 2006-09-15 klockan 21:46. |
|
||||
|
||||
Å vad kul att det äntligen snart är dags! I sju månader har jag väntat och längtat! Även jag åker med 9.05-flyget på torsdag. Kalimeratröja på förstås! Myggmedel och magtabletter inhandlade idag. Och en jacka mot den beryktade blåsten. Ska bli jättekul att ses!
|
|
||||
|
||||
Citat:
Ska bli skönt att komma ner även om jag egentligen inte är så sugen denna gång. bosse |
|
|||
|
|||
Citat:
Men det är som med dej Ivi, leendet och lyckan kommer att avslöja oss! Har nog inte längtat så här mycket på läääääääääänge! Nu är det nedräkning med timmar som gäller! |
|
|||
|
|||
Vår längtan ner till Karpathos är nästan för stor (om den nu kan bli det)
Båda jobbar stenhårt in i det sista, moroten heter KARPATHOS! Så det är nästan champagne läge på planet Vi ses på torsdag! Citat:
|
|
||||
|
||||
Idag kan jag med rent samvete skriva i detta inlägg.Imorron Karpathos !!!!!Planet går 16,00 från Kastrup.Nån Kalimera,som ska med ?
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|