Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-20, 20:14
Bossews avatar
Bossew Bossew är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005
Standard Nu packas det

Då börjar det dra ihop sej till årets tredje resa. Avresa torsdag 9.05 med Apollo mot Karpathos (148 kr )

Har märkt att min längtan efter att resa har avtagit efter varje resa och till denna gång har jag haft riktigt svårt finna det där suget och längtan efter att åka, har ännu inte fått den känslan.

Normalt sett har jag packningen klar flera veckor innan, denna gån började jag ikväll och har nu hälften kvar i torkrummet.

Förövrigt var det bara några dagar sedan jag bestämde mej för att hålla kvar vid de 3 veckor jag biljetter och ledigheter för. Har ännu ingen rutt inplanerad. Startar iallafall med minst en vecka på Karpathos sen ska jag på något sätt luffa mej upp till Aten, där jag flyger hem med Sterling (42 euro)

Tror säkert att jag ändå kommer att få 3 bra veckor där nere men troligen blir detta den sista långa resan på ett bra tag. (Även jag tycker att 3 veckor kan räknas som långresa )

bosse
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 20:42
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005
Standard Sv: Nu packas det

Hoppas du får en underbar vistelse i Grekland!
Det blir det ju

Kan väl inte säga att jag förstår din uteblivna känsla, då jag aldrig rest till Grekland mer än en gång/år. Som längst har jag varit borta i nästan tre veckor, men i år har jag enormt sug efter "Mera Grekland", hoppas det kan bli två turer nästa år.
För att få den "rätta känslan" kanske du skall prova några nya öar, eller du kanske brukar prova nya öar varje resa?- dålig koll...
//Helén
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 20:59
Abis avatar
Abi Abi är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006

Trevlig resa Bosse!
Denna gången hinner du komma hem innan vi reser (14 okt), så vi kan inte träffa på varandra. Men du lär väl träffa många andra kalimeror, så hälsa.

Abi
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 21:03
Tittis avatar
Titti Titti är inte uppkopplad

Reg.datum: aug 2005

Här är en som är toknervös inför morgondagen! Första gången ensam på resande fot, i alla fall i mogen ålder. Jag packade det mesta redan i lördags. Tror att jag har tänkt på det viktigaste nu, kontrollfreak som jag är. Bäst att stänga ner och försöka sova nu. Klockan ska ringa 4.15 i morgon. Karpathos here I come!

Titti.
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 21:11
Riittas avatar
Riitta Riitta är inte uppkopplad

Reg.datum: mar 2005

Så alla drar till Karpathos i morgon Ha det så bra allihop. Tänker på er på fredag kväll när ni träffas på Pelagos
Ni kan väl skänka en tanke till oss här hemma också

Riitta
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 21:21
Rubys avatar
Ruby Ruby är inte uppkopplad

Om du tröttnar på dina vanliga ögrupper kan du alltid komma upp och hälsa på oss som håller till på Skopelos! En vecka på Karpathos och två veckor uppe i norr, det borde väl funka?

Hur som helst hoppas jag att resan blir bättre än du just nu tror - och att du samlar på dig små anekdoter som du kan dela med dig av här på Kalimera senare i höst (och på festen hos Karin ).

Ruby & Andreas
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 21:55
Bossews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Hellen
För att få den "rätta känslan" kanske du skall prova några nya öar, eller du kanske brukar prova nya öar varje resa?- dålig koll...
Nog har du dålig koll besöker 20-25 öar/år

bosse
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 21:57
Bossews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Om du tröttnar på dina vanliga ögrupper kan du alltid komma upp och hälsa på oss som håller till på Skopelos! En vecka på Karpathos och två veckor uppe i norr, det borde väl funka?

Hur som helst hoppas jag att resan blir bättre än du just nu tror - och att du samlar på dig små anekdoter som du kan dela med dig av här på Kalimera senare i höst (och på festen hos Karin ).

Ruby & Andreas
Finns i bakhuvudet att åka norrut, har som sagt ingen planering klar. Nån ny kul historia kommer jag säkert ha att berätta.

bosse
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 21:59
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Ruby
Om du tröttnar på dina vanliga ögrupper kan du alltid komma upp och hälsa på oss som håller till på Skopelos!
Det försökte ju jag säga till honom redan i våras. Men till dig kanske han lyssnar
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 22:01
Bossews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av Elisabet
Det försökte ju jag säga till honom redan i våras. Men till dig kanske han lyssnar
Jag lyssnar till alla det är därför det är ett alternativ.
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 22:04
Hellens avatar
Hellen Hellen är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Nog har du dålig koll besöker 20-25 öar/år
bosse
Oj då, imponerande, ja då har jag nog inga tips till dig, hoppas ändå att din resa blir kanon!!

//Helén
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 22:04
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Citat:
Ursprungligen postat av Bossew
Jag lyssnar till alla det är därför det är ett alternativ.
Då hoppas jag vi ses! Du vet ju när du senast måste vara där
Svara med citat
Gammal 2006-09-20, 23:30
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

Innan jag reste nu senast hade jag också betydligt svalare känslor än jag brukar, den där riktiga förväntan ville inte alls infinna sig.

Och nu sitter jag med facit i hand: det blev en av de bästa resorna någonsin. Att kånka ryggsäck var underbart, att åka färja var underbart, Amorgos var underbart, Santorini oväntat häftigt och så de härliga hyresvärdarna Panos på Naxos, Eleni på Amorgos och Paris & Julia på Santorini...

Grekland brinner i mina ådror just nu och jag är så jäkla fantasilös att jag vill göra om exakt samma rutt nästa år och LÄNGTAR dit

Hoppas du får en fin resa!
Svara med citat
Gammal 2006-09-21, 05:12
Bossews avatar

Citat:
Ursprungligen postat av inkfish
Innan jag reste nu senast hade jag också betydligt svalare känslor än jag brukar, den där riktiga förväntan ville inte alls infinna sig.

Och nu sitter jag med facit i hand: det blev en av de bästa resorna någonsin.
Låter intressant, hoppas jag kan skriva nått liknande om 3 veckor. Nu bär det av mot Arlanda.

bosse
Svara med citat
Gammal 2006-09-21, 09:24
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Amorgos kan aldrig bli fel inte för mig i varje fall. Bara att erkänna jag är jätteförtjust i cykladerna. Däremot skulle jag nog som Bosse känna mig lite mätt på Grekland om jag reste flera gånger per år. Det räcker mina semesterdagar inte heller till. För mig är det perfekt att resa till Asien eller Sydamerika när vintern håller sitt järngrepp om oss. Det tropiska klimatet och växtligheten tilltalar mig verkligen och att sedan åka till Grekland sen vår eller tidig höst passar perfekt. Så blir det även om inte pengarna räcker till två resor varje år. Enda nackdelen är att det inte blir så mycket sommarsemester här hemma.Finns så mycket underbart att göra här som att sitta på fjället och äta renskav.

Eva
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:45.