Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Semestra i Grekland > Hälsningar > Hej då, nu åker vi

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-09-23, 19:07
siraja siraja är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2006
Standard 2 veckor...

Jippie I dag fick man de efterlängtade biljetterna, tänk om 2 veckor sitter vi på rhodos igen, det ska bli så underbart.. Hoppas att vädret håller i sig.... RHODOS HERE WE COME AGAIN!!!!!
Svara med citat
Gammal 2006-09-23, 19:19
Marie_W Marie_W är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2006
Standard Sv: 2 veckor...

Hej!
Trevlig resa på dig!!
Vi åker också om 2 veckor, och tack vare Lissi blir det, efter mycket "span" och vel hit-och -dit, Tilos denna gången!! Urkul!! Om någon vet mer (har läst resebreven) får ni gärna berätta om denna ö för mig!! Tänkte kontakta lite olika hotell och så, för att få tag på rum, eftersom vi bara har flygstolar!! Har aldrig varit i Grekland så här sent på året, så jag hoppas också att värmen håller i sig!! Har denna ö fått bankomat, och internet, tro??!!
Marie
Svara med citat
Gammal 2006-09-23, 23:26
Millies avatar
Millie Millie är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Vi åker okså om 2 veckor, men till Kreta.
Visst är det härligt att ha den härliga semesterresan kvar. Letar redan efter en ny härlig resa.
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 09:37
Soleil Soleil är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005

Samma här, lördagen den 7.10 åker vi (igen) till Pefkos. Tredje gången till Grekland i år. Pefkos har blivit vårt höstsemerstället.

Senast redigerad av inkfish den 2006-09-24 klockan 11:17. Anledning: för långt citat
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 15:37
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Reg.datum: feb 2005

Citat:
Ursprungligen postat av Marie_W
Tilos denna gången!!
Tilos är perfekt den här årstiden. Det kan komma en och annan skur men tempen är precis lagom. Kolla med Maik på Annas Rooms om han har något rum ledigt. Finns under Snabbval Öar. Då får ni den bästa utsikten över bukten. Och en mycket tevlig värd.

Citat:
Har denna ö fått bankomat, och internet, tro??!!
Bankomat finns nere i hamnen och Internet fanns tidigare i butiken mittemot "Engelskans" Taverna. Joannas hette den nog. Ca 75 m upp från Grilltavernan O´kritikos. Men det kan ha kommit fler sedan mitt senaste besök.

Trevlig resa.

Peter
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 15:55
inkfishs avatar
inkfish inkfish är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2004

O Kritikos är nog borta, åtminstone är ägaren Michalis det. Tror den heter nåt annat numera.

Butiken du tänker på, heter det inte Tilos Kosmos (eller nåt)? Trevligt engelskt ägarpar som bor på ön.
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 17:08

Så glad jag blir att det är en bra årstid att åka nu!!
Det ska bli så skönt att bara vandra, äta och dricka gott vin!! Valde ön bla. pågrund av vandringslederna!! Hotell Annas har jag skrivit till, utan att få svar!! Det blir lite svårt att packa!! Ska regnkläder med, eller kommer det bara skurar tro? Kan det vara kallt på kvällarna? Hrm..jag får väl packa ner en extra tröja, fast jag har stränga restriktioner på att det är "lätt" packning som gäller, och det kan ju funka när det bara gäller en vecka, kan jag tro!? Tack för infot ialla fall!!

Peter!
Hammaren får jag ta fram när jag kommer hem, om det regnar hela veckan!!

Marie
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 17:43
Peter Peter är inte uppkopplad
Banned

Citat:
Ursprungligen postat av Marie_W
Hotell Annas har jag skrivit till, utan att få svar!!
Mycket märkligt! Miak brukar alltid vara mycket noga med att besvara förfrågningar. Men han har haft problem med datorn tidigare vet jag. Försök igen via mail, får du inget svar då ring ner. Han pratar en del engelska. Det är ett mycket bra ställe att bo på!

Citat:
Ska regnkläder med, eller kommer det bara skurar tro? Kan det vara kallt på kvällarna? Hrm..jag får väl packa ner en extra tröja
Inga regnkläder! Normalt sett kommer det bara enstaka skurar. Om ens det! Ingen extra tröja! Ta möjligtvis med en mycket tunn bara. Jag har avskaffat tröja i min packning och tar med en Jeansskjorta som man kan ha över en T-shirt el dyl om det skulle behövas. Kan ju även användas i andra sammanhang. Det är just att det är så varmt på kvällarna som gör att jag tycker det är så skönt att åka den här tiden.

Citat:
Peter! Hammaren får jag ta fram när jag kommer hem, om det regnar hela veckan!!
Då lär nog hammaren få vila! Det skulle vara extrem otur om ni skulle få så dåligt väder. Jag har varit på Tilos just den här tiden för några år sedan och det var suveränt! Tilos tillhör en av mina absoluta favoritöar och jag är övertygad om att ni kommer att få det kanon där!!! Lite avis är jag allt

Peter
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 18:09

Ska maila Annas igen!! Ett så bra boende vill jag inte missa!! Oh, tänk att få ha såna varma kvällar!! Tunn tröja blir det!! Okey, att du är avis...men det är ju jag på dig som redan varit där!! Ha det bra Marie...Och hammaren ligger nog kvar i lådan då!!
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 18:43
inkfishs avatar

Möjligen är jag mer frusen/mer pessimistisk än Peter - men jag tror att han underskattar vädret i oktober! I synnerhet kvällarna kan vara kyliga. Varm tröja för kvällsbruk skule jag definitivt rekommendera. Slipper du sen använda den - ta det som en bonus.

Pröva med Annas studios igen, läget är Tilos bästa (tycker jag) och man bor över huvud taget jättebra där.

Grattis till ett bra ö-val, Tilos är en pärla
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 20:06
Eva Ls avatar
Eva L Eva L är inte uppkopplad

Ta absolut med en tjockare tröja eventuellt fleecetröja och vindtygsjacka. Fisk sms från Grekland igår och det var riktigt kallt på kvällen. Själv har jag varit på Kreta i oktober och även där behövdes en varmare tröja vissa kvällar. Kan vara ganska stor skillnad på temperaturen i september och oktober och det är inte kul att frysa.

Eva
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 20:28

Då blir det en tjock tröja också!! Som Inkfish skrev..jag blir ju inte ledsen om jag slipper använda den!! Försökte med Annas igen!! Fortfarande inget svar!! Jag ringer dit imorgon istället!! Kan det vara så att det går fler båtar till Tilos, än den jag hittade när man går in på båttider på Tilos-sidan här, bara en om dagen, och det kl:8,30 på morgonen?! Vi kommer till Rhodos med flyget vid 13-tiden, det får väl bli en övernattning!!? Rhodos gamla stad lär ju vara väl värd ett besök!! Det var väl Kalimeraträff den 9:e, dessutom!!? Tack för alla trevliga svar!! Marie
Svara med citat
Gammal 2006-09-24, 22:46
inkfishs avatar

Om du mailar/ringer Mike på Annas studios - fråga om båten också! Han har som de flesta uthyrare på småöar järnkoll på båtarna.
Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 17:55

Har fått svar nu!! Inklusive båttider!! Superbra!!
Marie
Svara med citat
Gammal 2006-09-25, 22:28
inkfishs avatar

Så bra! Hade han rum till dig också? I så fall tror jag nog att du kommer att bli nöjd. Fräscht ställe, vidunderlig utsikt, rar ägare.
Svara med citat
Gammal 2006-09-26, 12:17

Ja, det fanns rum!! Kul att det verkar så positivt att bo där!! Något speciellt rum jag ska be om? Marie
Svara med citat
Gammal 2006-09-26, 12:38
inkfishs avatar

Man bor bra var man än bor. Översta tre rummen är bokade av danska Skibby, dem kan han alltså bara släppa om han inte har Skibbygäster under den aktuella tiden.

Sen finns det en större lägenhet med två balkonger, resten är studios med antingen normal balkong eller jättealtan. Men som sagt, det är bra var man än hamnar.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 18:01.