Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Dodekaneserna > Rhodos

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2006-10-15, 19:46
Katharinas avatar
Katharina Katharina är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2006
Standard Hotell Cactus?

Hejsan!

Vi har nu gått igenom alla hotell i Rhodos och efter de krav vi har fastnad för Cactus nästa sommar. Någon som har bott där och har något - förhoppningsvis bra - att säga om det? Vi
Svara med citat
Gammal 2006-10-15, 20:00
anoula
Gäst

Standard Sv: Hotell Cactus?

Jag har aldrig bott på Cactus, men kan berätta att hotellet är mycket omtyckt och har ett guldläge precis intill stranden och akvariet, samt ingång från 100 palms square - ett vackert K-märkt område i Rhodos stad.
Du kommer garanterat att bli nöjd!

PS Jag brukar gå dit och sjunga karaoke i baren ibland när jag är på det humöret.
Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 09:08
Elisabets avatar
Elisabet Elisabet är inte uppkopplad

Reg.datum: feb 2005

Jag har inte heller bott där, men var in på ett hotellrum för två år sedan när vänner bodde där. Det såg mycket fint ut och de trivdes bra. En av dem har bott där både förr och senare när hon och hennes man varit på Rhodos. Hon kan Rhodos bra, har varit där många många gånger och även bott och arbetat där under en period. Hon tycker att Cactus är det bästa hotellet för henne ur alla synpunkter och hon har ju som sagt en del att jämföra med.
Kort sagt, om det är den typen av boende man letar tror jag att Cactus är ett mycket bra val.
Svara med citat
Gammal 2006-10-16, 12:52
IngelaEs avatar
IngelaE IngelaE är inte uppkopplad

Jag bodde där 2005,,,bra hotel, bra personal, bra frukost, kanonpool......
Bodde på Ibiscus nu v 41, även det bra, men föredrar Cactus, före det
annars bor jag mer än gärna på Constantin...
Slå till...........
Svara med citat
Gammal 2006-10-22, 22:04
Katharinas avatar

Vad trevligt, nu känns ju valet ännu lättare. Ett av kraven vi hade var att det skulle gå att boka havsutsikt och det gör det på Cactus. Vi älskar att sitta på balkongen och titta på havet när vi inte är ute och rör oss. Det är onekligen något speciellt med vatten.
Svara med citat
Gammal 2006-10-25, 21:44
rhodosfanast rhodosfanast är inte uppkopplad

Reg.datum: maj 2005

Jag har bott på Cactus två år på rad o har bara positivt o säga om hotellet kanon personal o prata inte om frukosten så god den är på hotellet.

Rummen ut mot stranden har jag aldrig bott på eftersom när det blåser rejält ifrån havet eftersom hotellet ligger på den så kallade blåsiga stranden så går det inte o vara på balkongen så mycket..Jag bor alltid in åt gatan för det är inte så blåsigt och så är det lugnt o skönt där också.

Det bor inte så mycket ungdomar där så inte mycket liv om nätterna och det är skönt..Sen ställer man själv in sin aircondition o det är oxå bra...

Bättre val kan ni inte göra..
Svara med citat
Gammal 2006-11-02, 11:34
Katharinas avatar

Härligt! Vi bokade i fredags och det ska bli så roligt, även om det är nästa sommar. Men nu har vi verkligen något att se fram emot.
Svara med citat
Gammal 2006-12-05, 22:57

Min dotter o hennes sambo har oxå bokat till Cactus nästa år för tredje gången skall hon bo på där o hennes sambo för andra gången..

Vi trivs jätte bra på Cactus själv längtar jag oxå ner till Rhodos o mina jätte trevliga vänner där nere...

Önskar en trevlig resa till Rhodos nästa år..
Svara med citat
Gammal 2007-01-03, 14:54
Katharinas avatar

Tack för det. Vart bär det av för dig då i år?
Svara med citat
Gammal 2007-01-21, 09:30

Jag åker oxå till Rhodos den 26 aug o hem den 10 sept.. Jag skall oxå bo på hotell Cactus för tredje gången o längtar ner dit redan. Jag kommer att vara en vecka tillsammans med min dotter o hennes sambo men jag åker med en väninna till mig som aldrig har varit där..

Jag pratade med en väninna på Rhodos igår o dom har just nu plus 15 grader o så varmt brukar det aldrig vara vid denna årstiden på Rhodos..

Hoppas att ni skall trivas på Cactus o på Rhodos...
Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 06:38
zambikos zambikos är inte uppkopplad

Hej Katharina!
Hotel Cactus är verkligen ett bra val.
Jag kan skicka dig några bilder om du vill.
Personalen är toppen, spesielt Mary, som är chef för både
Cactus och Siravast. Skall åka dit i September igen.
Jag tycker inte att det blåser så mycket och havsutsiktet
är nog värt extrapriset....
PS: Jag bor i Finland och har det lite svårt med svenskan, men håppas det inte stör
Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 13:17
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Hvilken utsikt er det på Cactus om en ikke velger havutsikt ? Vi liker ikke om det blåser for mye mot havet.
Svara med citat
Gammal 2007-01-28, 14:04
anoula
Gäst

Citat:
Ursprungligen postat av coanma Visa inlägg
Hvilken utsikt er det på Cactus om en ikke velger havutsikt ? Vi liker ikke om det blåser for mye mot havet.
Då har du utsikt mot det fina "100 palms square", ett lugnt torg med gamla byggnader kantat av palmer, ett café och ett par restauranger/barer. Vi bor på en tvärgata till torget, och det är väldigt lugnt och fint på den sidan.
Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 09:21

Om man väljer o bo med havsutsikt så ibland kan det blåsa rejält ifrån havet som gör att man inte kan sitta ute på sin balkong...Men sen igengäld har man en fin utsikt o prata inte om när solen går ner över Turkiet o himlen är rent orange jag kan se det framför mig på näthinnan.

Vi har valt Cactus för tredje gången för det är lungt o skönt om kvällarna inget liv o stim o dom har bra service o jätte fint frukostbord med allt möjligt på ...Mums...
Svara med citat
Gammal 2007-02-04, 11:57
coanma coanma är inte uppkopplad

Reg.datum: nov 2005

Det hørtes ut som du velger havutsikt på tross av vind ? Vi liker havutsikt, men ikke vind. Selv om vi ikke alltid har havutsikt, så har vi ofte hatt fin utsikt likevel. Om det ikke er for mye støy og man kan sitte og se på gatelivet så kan det være bra også. Derfor, utsikt mot "100 palms square " hørtes også bra ut. Enkelt skal det ikke være.
Svara med citat
Gammal 2007-02-05, 09:48

Jag väljer alltid rum in åt torget för där är det lugnare o man har en fin utsikt när man bort högst upp på femte o sjätte våningen. O det är lugnt nere på torget så inget som stör någon...Cactus är ett kanon hotell o bo på..
Svara med citat
Gammal 2007-02-11, 22:34
Katharinas avatar

Hej!

Du får gärna skicka lite bilder. Det vore roligt att se.
När det gäller svenskan, så är den väldigt bra, så det är inga problem att förstå.

Senast redigerad av inkfish den 2007-02-12 klockan 11:48. Anledning: långt citat
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 17:46.