|
|||
|
|||
Aten nästa!
JA nu åker vi snart..I morgon 9.20 går flyget till ett enligt färska direktrapporter regnigt Aten! Men vem bryr sig ?
Denna gång ska vi bo nära Viktoria Metrostaition för att därifrån upptäcka för oss nya delar av Aten. Kypsali, Exharhia,Neapoli Pefkakia m.fl... Vi ska också ta oss till Kaisariani som Lina tipsade om här på Kalimera Ett veckokort på Metro ska köpas och sen ska vi kryssa oss gåendes och åkandes genom Aten... Vi hoppas på att hitta MÅNGA nya pärlor! TACK ALLA, som bidragit med tips!!! Även gamla favoriter ska köras i repris, som Monastiraki och Psirri.. Området kring Omonia ska också få sin del av uppmärksamheten då en del favoritmatställen ligger nära..och så Plaka förstås! Orkar vi så ska vi dessutom ta en tur med buss neråt Kap Sounio för att se Poseidontemplet. Det tar 2 timmar med buss. Man kanske skulle behövt 2 veckor i stället för en Lissi - från ett blåsigt Lund |
|
||||
|
||||
Sv: Aten nästa!
Ha en riktigt härlig vecka i Aten
Barbro |
|
||||
|
||||
Jepp regnet öser ner i Athen, men Ni kommer till ett ganska så tomt Athen pga 3 dagar helg, tänk på att de mesta är stäng på måndag! Ha det nu så gott!
Camilla |
|
||||
|
||||
Trevlig resa!
Vi -läs jag hade också planer på en Aten resa på sportlovet, det blev inte så i år, vi åkte skidor i svenska fjällen ett par dagar i stället, inte riktigt samma sak. Men det blir väl fler lovveckor. // Helén Senast redigerad av Hellen den 2007-02-17 klockan 16:32. |
|
||||
|
||||
Ha det så jättebra i Aten och skulle du få syn på Kotsiras eller Remos någonstans så hälsa från mig
Riitta |
|
|||
|
|||
Kotsiras kanske jag skulle känna igen, men Remos vet jag knappt hur han ser ut
Lissi - glad ändå! |
|
|||
|
|||
Jag hoppas att ni får trevligt! Behåll vinterjackan på för det skall bli kallt.
Agda |
|
||||
|
||||
Ha en trevlig resa och var försiktig när ni går i de lite skummare delarna av staden. Min dotter råkade ut för en ficktjuv när hon läste där och flera andra studiekamrater råkade ut för skumma typer i vissa områden.
Eva |
|
|||
|
|||
Riktig god tur til dere!
Og drar dere til Sounion, prøv å være der i tiden ved solnedgang, det er spektakulært! (Joda, det er meldt sol mesteparten av neste uke ) |
|
||||
|
||||
Åååhh, ha det så skönt, underbart härligt!
Skulle gärna vilja byta! Marianne - just nu nerbäddad med influensa |
|
||||
|
||||
Vi önskar er en härlig vecka i Aten!!!
Carina och Percy |
|
|||
|
|||
Det samma till er i Rom!
Lissi |
|
||||
|
||||
God tur til Athen og til Roma - skulle gjerne reist selv og, men....
vi skal ha barnebarna her i vinterferien, neste uke , sender sønn, datter og svigersønn til Roma - og du Marianne ønskes en rask og god bedring Kari |
|
||||
|
||||
Hejsan!
Oh,vad härligt att få åka på semester.Ha det nu så gott och jag önskar er en trevlig semester.Själv åker jag till Nice i mars och ser fram emot det. Men just nu skulle jag gärna åka till Aten.Har varit där tidigare. Må så gott mvh pia-marianne |
|
||||
|
||||
Citat:
Och det kallar jag en önske-mormor/morfar, att skicka barn och svärbarn till Rom och så passa alla barnbarnen. Men nu vet jag ju vilken glädje det ger också, så jag önskar er alla ett fint vinterlov - i Rom, Aten, Gjövik eller ... |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|