|
|||
|
|||
Sv: Jag har bestämt mig!
|
|
||||
|
||||
Jag utgår från att ironin i mitt inlägg lös igenom, vilket jag tror att den gjorde, om inte så förklarar jag mig här och nu
// Helén |
|
|||
|
|||
Jo det förstod jag väl Kunde bara inte låta bli att hetsa lite..Ni är JÄTTEDUKTIGA!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Ikväll har jag gjort lite hårt byggnadsarbete tillsammans med en kompis och några öl. Efter att det blev för sent för att jobba bland grannarna satte jag mej vid datorn och tog någon öl och ett par Ouzu till. Inte under hela eftermiddagen har jag haft det minsta behov av att få en snus och det har jag inte nu heller fast jag inte på något sätt kan påstå att jag är nykter. Däremot "lånade" jag en snus på dagen då jag satt bredvid en snusare för en kaffekopp. Detta är ju en total omvändning mot vad jag är van med då jag tisdigare känt suget då utbudet inte funnits. Jaja, vi får väl se hur det går. Mvh Janérik (Gräsänkling för tillfället) |
|
||||
|
||||
Det är väl inte så svårt att sluta röka, jag har gjort det minst 10 gånger
|
|
||||
|
||||
Citat:
Att sluta snusa har jag däremot gjort många gånger och fortfarande är jag inte säker på att jag kommer att lyckas (eller om jag över huvud taget vill sluta). Många är av åsikten att det är svårare att sluta snusa än att sluta röka, rent teoretiskt borde det ju vara det också eftersom man röker bara vid högtidliga tillfällen (förutom kedjerökare då) medan åtminstone jag snusade c:a 18 timmar per dygn då jag höll på (håller på ) med det. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Oj då har jag 20 högtidliga tillfällen/dag jag har försökt sluta många gånger och somsagt inte lyckats mer än högst en vecka och sen när det blir helg och lugnt, man kanske tar en kall öl och oj vad det skulle vara gott med en cigarett till, sen så är man där.. jag ska bara röka upp det här paketet sen slutar jag igen.. oj då är man på affären och handlar och visst följer det med ett paket eller 2... sen så är man där igen.
|
|
||||
|
||||
Det var faktiskt just det jag menade, du röker vid c:a 20 tillfällen per dag medan många snusare har inne en prilla c:a 95% av sin vakna tid och ofta även 50% av sin sovande tid. Jag har tillhört den kategorin som tar ut prillan då jag ska äta och sätter in nästa då jag har ätit klart, På natten har det funkat bättre med portionssnus då det hålls bättre i munnen då man sover, blir lätt kletigt med lössnus då man sover.
Nu kan jag väl nästan säga att jag håller upp med snusandet, jag får väl se hur länge det håller men jag hoppas ju på något sätt att jag för första gången ska åka snusfri till Grekland i juni. Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Själv är jag inte motiverad att sluta snusa. Dumt. Jag har ju världens chans nu i sommar när vi ska vara borta i nästan sex månader. Finns ju inget snus att köpa i Grekland. Gissa vad jag ska fylla ryggsäcken med. |
|
|||
|
|||
6 månader i Grekland...waow...
|
|
||||
|
||||
Citat:
Det lustiga med mitt sluta snusa denna gång var att jag inte heller var speciellt motiverad, jag bara kom på då det var lite kvar i dosan att jag orkar inte iväg och köpa en ny och på den vägen är det. Helt klart så vore det ju idealiskt för dej att sluta snusa om du ska iväg 6 månader till Grekland, annars så är det säkert inget större problem för dej heller att beställa ner snus till olika platser med hjälp av ett litet inlägg här i forumet. Kan kanske bli ett nytt ämne att diskutera: Vem bär ner Jannes snus denna vecka? Mvh Janérik |
|
||||
|
||||
Citat:
Själv är jag gammal storsnusare, men har slutat 2 gånger, och hållt uppe genom graviditet och - och denna senaste gången (nu) har jag inte återfallit. Trådstartaren: Har inga direkta tips, var dag är fortfarande suget starkt, men som du säger: Greklandsresa borde ju vara morot nog. Själv får jag ut mycket av den här siten, när det gäller att motstå det dyra nikotinet.... |
|
||||
|
||||
Citat:
|
|
||||
|
||||
Å så va de jämtlandsflickan som sa:
-för te puus n pöjk som int snuus de e såm te aeta osaelte smöre! |
|
|||
|
|||
Min rökande son fick en liten sån där magnettext att sätta upp på kylen :
"Att kyssa en rökare är som att slicka ett askfat" Det ligger nåt i det Lissi |
|
||||
|
||||
Fyller i nästa vecka 4 månader som rökfri, detta trots en månad med enormt mycket psykisk stress! Har genomgått personlighetstest, gjort prov och alla möjliga analyser, anställningsintervju och i går fick jag mitt nya spännande arbete!
Men oh vad jag varit röksugen vid många tillfällen under resans gång. // Helén |
|
|||
|
|||
ÅH vad Du är duktig!!!! Ett litet rökfripris väntar på Eros!!!
Lissi |
|
||||
|
||||
Citat:
Senaste gången jag kände ett akut röksug var när jag kom ut till bilen och upptäckte ännu ett inbrott. Den här gången hade de förstört rattlåset så jag fick ha bärgning till verkstad. När jag stod där vid bilen var jag SKITstressad - och DÅ ville jag röka. Men det gjorde jag förstås inte. Det där var nåt år sen, sen dess har jag inget känt |
|
||||
|
||||
*Vill bara tala om att jag nu, sedan en dryg vecka tillbaka gått in i femte månaden som rökfri*
Hoppas att jag med gott samvete kan fortsätta att rapportera till mitt gamla rökstopps rekord på 2,5 år är slaget! Sen skall jag sluta att tala om hur duktig jag är // Helén |
|
||||
|
||||
Men du ÄR duktig! Om det vore så lätt att sluta på allvar skulle väl ingen röka över huvud taget, alla är ju rörande eniga om hur dumt det är.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|