|
||||
|
||||
Malia?
Hej! Var på Kreta ligger Malia? (finns ett djurhem där som jag ev. ska volontärarbeta på) Hur många flygplatser finns det på kreta och vilken flygplats ska man landa för att ha lättast att ta sig till malia? hur långt är det från flyget dit?
Hur är Malia annars i allmänhet? tack! |
|
||||
|
||||
Sv: Malia?
Citat:
Citat:
Citat:
Här finns busstabell: http://www.bus-service-crete-ktel.com/timetables9.html Citat:
Kickie |
|
||||
|
||||
Håller med om att Malia är ett riktigt hålligång-ställe. Vi bodde i Stalida för fem år sedan och promenerade till Malia en kväll. Jag var där tidigt på 80-talet då Malia bara var en liten by och ville se om det var sig likt! Gissa om det var förändrat! Kan säga att det knappt fanns något som var sig likt tyvärr. Vad jag vet så finns det inga charterresor dit, vilket det fanns i början av 80-talet. Verkade vara en massa engelska ungdomar. Det genuina Malia finns säkert en bit bortom turiststråken, i alla falla hoppas och tror jag det...
/Ulrika, som har många underbara minnen får 80-talets Greklandsäventyr |
|
||||
|
||||
Citat:
Vi åkte för övrigt förbi Malia i sommras och det verkade ganske livat vad vi tyckte, men vi nöjde oss med att köpa små bananer där |
|
||||
|
||||
Citat:
En tripp till Selinariravinen, vilken "The national road" passerar igenom, resulterar ganska säkert i Gåsgam. Från Malia är det inte långt till Lassthiplatån; ett måste om man inte varit där. Och vill man se en genuin grekisk by, mao helt oromantisk håla, ta bussen till Neapoli, (nya staden), och promenera runt. Och djursjukhuset i har räddat åtmistone en gåsgam från Karathouplatån! Jag såg den på vingar! Tusan, man kanske skulle dra till Malia! Lefteris |
|
||||
|
||||
Observera bara att det kan vara stängt tex ifjor var det stängt på måndagar.Lite snopet att bara se utgrävningarna genom staketet.
|
|
||||
|
||||
Måndagar är den dag då kulturinstitutioner som utgrävningar och museum kan ha stängt. Är så i många länder .
Eva |
|
||||
|
||||
Alla kulturinstitutioner, nästan, är stängda på måndagar i Grekland.
Ingen åker väl till Malia på en måndag? Lefteris |
|
||||
|
||||
Det var faktiskt några fler vilsna turister. .Vi fortsatte till Lassithiplatån så dan blev minnesvärd iaf.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|