|
|||
|
|||
prisnivå
hej läser kalimera varje dag sen den startade och är en tyst faan, och har åkt varje sommar med familjen till grekland sen 87 barn 85 och 87 kuskat runt på många öar men sen man har infört euon så har priserna stegras reält. boendet tendera att bli dyrare för varje år,även maten så.
för fyra år sen kostade ett bra boende på ex naxos ca 20 eu i dag får jag betala det dubbla.jag vill inte låta negativ men jag hoppas det fins några öar som håller igen så vi som vill angagera våra resor själv kan och inte det blir fritidsresor m.m kvar |
|
||||
|
||||
Sv: prisnivå
Citat:
Eller? |
|
||||
|
||||
Jodå.. självklart stiger priserna där turisterna finns! Vi brukar åka till Leros, och där är de inte beroende av turisterna, så.. priserna är väldigt humana jämfört med andra öar..
Dessutom är de mycket vänligare och inte alls så "på".. Kan rekommenderas! |
|
||||
|
||||
Har aldrig varit på Leros, är bara nyfiken: vad lever man av på ön? Hade uppfattningen att turismen var rätt stor där.
|
|
||||
|
||||
Citat:
Håller helt med Mats: Leros är en billig ö och klart bättre än sitt rykte. |
|
||||
|
||||
Generellt tycker jag att öarna i Dodekaneserna är billigare än andra ögrupper jag har varit i. Även om det finns "dyra" öar även där.
|
|
||||
|
||||
Sv: prisnivå och sjukhuset på Leros
Kom i samspråk med en sjuksköterska som jobbar på sjukhuset på Leros förra året och det verkar ändå ha tagits krafftag där när det gäller vården. Om jag inte minns fel så sändes det ett tvprogram om missförhållandena där för ett antal år sen och sedan dess har det blivit bättre.
Efter tre besök på Leros kan jag bara säga att det är en underbar ö med mycket vänliga och tllmötesgående människor, lagom liten för att man ska få ett bra grepp om den och massor att undersöka om man är av den sorten...Man känner sig verkligen välkommen och hemma där. O så är den inte så turistig... ett stort plus. Nu ska vi dit i år igen och denna gången får barnen följa med, lite struligt att ta sig dit men vad gör 7 timmar på Athens flygplats när man vet vad som väntar.... |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|