Kalimera Grekland

Gå tillbaka   Kalimera Grekland > Kreta > Chaniakusten

Svara

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2007-06-04, 08:15
susning susning är inte uppkopplad

Reg.datum: apr 2005
Standard Tre förvirrade damer i Grekland...

Hej på er!
Jag har aldrig varit på Kreta, inte så rasande mycket i Grekland heller...,en tvåveckorsresa bara.
Och så har jag fått för mig att åka själv med mina två tonårsdöttrar på någon sorts båtluff...(tre förvirrade damer i Grekland oj,oj,oj)

Fick tag i fyndbiljetter till Chania i slutet av juli (jo jag vet- värsta fullt med folk över allt. Men de bits kanske inte i alla fall.)
Men vi landar väldigt sent om man tänker sig att vi ska gå runt och leta rum.
SÅ:
Finns det någon vänlig själ som kan tipsa om ett boende till schysst pris (som sagt, jag vet att det är högsäsong).

Tackar på förhand
Svara med citat
Gammal 2007-06-04, 10:12
ramsess avatar
ramses ramses är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2005
Standard Sv: Tre förvirrade damer i Grekland...

Ett tips: gå in på Ving kolla deras hotell Chania, enbart hotellbokning. Vi bodde förra året på Ideon, i Nea Chora. Helt OK, frukost ingår, intas på takterassen. Vi kommer att bo där två nätter även i år, rymligt trebäddsrum. förvånansvärt bra pris. Kan vara värt att kolla. Trevlig resa.
Svara med citat
Gammal 2007-06-04, 10:59
Lopez Lopez är inte uppkopplad

Reg.datum: sep 2006

Härligt ni bestämt er för Kreta.
Vill ni uppleva denna fantastiska ö från sin bästa sida, ha en härlig semester och ändå uppleva känslan av att "luffa" runt har jag följande tips; från Chania tar ni er ned till sydkusten och Paleochora. En underbart fin by med härliga bad, mysig stämning och god mat.Stanna där en vecka,
badar av er ordentligt, och tar sedan båten österut längs kusten till Sfakia (Chora Sfakion). Båten går varje dag. Där bor ni antingen i den härliga, genuina byn om ni vill leva byliv, eller det lite mer lantliga Frangokastello, någon mil längre österut, om ni vill fortsätta med strand och badliv.
(Stavris har ett jättemysigt hotell i Sfakia, och jättefina lägenheter direkt på stranden i Frangokastello).
När semestern väl är över tar ni bara lokalbussen tillbaks till Chania. Den går 4 ggr. om dagen och tar ca. 2-2,5 timmar (6,10 euro p/p). Hur smidigt som helst.

Såg ni landar sent och då är mitt råd att skippa det där med hotell, utan förbeställ en taxi som tar er från flygplatsen direkt ner till Paleochora.
Det kostar ca. 65 Euro, men skall ni ta er från flygplatsen med buss in till Chania (2 euro p/p) , övernatta där (40-45 euro) och sedan ta er vidare någonstans med med buss(5-6 euro p/p) så blir det samma summa.
Trevligare då att vakna upp på plats, käka lite frukost/lunch nere på stranden och sedan bara hoppa i böljan blå.

Hoppas ni får en härlig semester.
(hör gärna av dig om ni vill ha fler tips)
Svara med citat
Gammal 2007-06-04, 12:55
Babben Babben är inte uppkopplad

Reg.datum: jun 2006

Gå in på Pavlakis beach på internet och titta på Antonio Pavlakis hotell, han är en trevlig man som har ett fint hotell i Kato Stalos, han tar hand om sina gäster och är inte så dyr. Vi var där förra året och han tog hand om oss , fyllde kylen med frukt, grönsaker, kylda drycker och bakverk utan att vi betalade ett öre. Det räckte hela veckan sen visade han oss Kreta från ett annat håll än vad turisterna får se. Vi ska åka tillbaka nästa år. Längtar redan.
Svara med citat
Svara

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Alla tider är GMT +1. Klockan är nu 10:55.