|
||||
|
||||
Janne i AB
I dag finns Aftonbladets resebilaga ute med "Greklandsexperten Janne Eklundhs 15 bästa öar"
Han har naturligtvis helt rätt om förstaplaceringen (Förresten: janne har hopp om att få igång såväl internet som blogg från Hydra dit han ska ha anlänt i dag - men vågar inget lova) |
|
||||
|
||||
Sv: Janne i AB
Citat:
För övrigt måtte han väl ha placerat Skopelos på första plats på den listan. |
|
||||
|
||||
Hej . Resebilagans sidor om Grekland var bra. Men jag håller inte med om förstaplaceringen. Samos är bäst. Åker dit igen nu på söndag. 14 härliga dagar väntar oss. Varje år som vi åker till Samos upptäcker vi nya saker att se och uppleva.
|
|
||||
|
||||
Hvilken ø er på Jannes førsteplads?
|
|
||||
|
||||
Citat:
Skopelos är högt upp på bästa öar-listan. Amorgos toppar helt välförtjänt |
|
|||
|
|||
Finns väl egentligen ingen konkurrens?
|
|
||||
|
||||
Nej, rent faktabaserat och objektivt sett så finns det ingen konkurrens.
---- När jag får sms från min käre pappa vet jag att något riktigt allvarligt hänt. Precis nyss fick jag ett sådant sms: "Janne skrivit om Greklands 15 bästa öar inte en rad om Rodos bedrövligt" Min objektivitet när det gäller Greklandsfrågor måste vara genetisk Heja pappa |
|
|||
|
|||
Lite förvånad att inte Skiathos va med men fullt nöjd med att Naxos va med....
|
|
|||
|
|||
Jag är ytterst tacksam att inte Antiparos är listat i AB:s bilaga. Vi som reser dit är tacksamma om den skandinaviska (läs:norska) andelen håller sig under 75%.
Däremot såg jag att samma tidnings TV-krönikör J-O Andersson igår avslutade sin krönika med några rader om att hans hotellrum på denna ljuvliga ö saknade just TV. Trots att t o m Tom Hanks var på besök häromåret håller vi Antiparosaficionades en låg profil och berättar inte gärna hur bra det är. Förutom till alle er Kalimeror naturligtvis |
|
||||
|
||||
Var Karpathos med(Kalymnos vet jag att inte var med)
Riitta |
|
||||
|
||||
Karpathos var med Riitta, inte Kalymnos. Kanske nästa år.
|
|
|||
|
|||
Janne!
Det låter som om Hydra kan få en "bullet" till nästa år |
|
||||
|
||||
Absolut. Om jag skrivit listan idag hade den sett annorlunda ut. Hydra skulle vara med, Ithaka också, kanske även Lefkas. Men vilka som ska bort är en annan fråga.
|
|
||||
|
||||
Åh, allt under plats 1 är ledigt, skulle jag säga
|
|
|||
|
|||
Kan noen gi linken til Aftonbladets resebilag? Skulle så gjerne ha sett dette i norge også.
Senast redigerad av inkfish den 2007-07-05 klockan 13:51. Anledning: långt citat |
|
||||
|
||||
Bilagan finns inte på nätet. En del annat om Grekland finns skrivet på Aftonbladet om du går till deras Resor - men nästan allt kräver att du betalar för deras plustjänst.
|
|
||||
|
||||
Tycker personligen att Naxos hamnade lite väl långt ner på listan.
|
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|